سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی هفتمین بویلر پالایشگاه خانگیران تا پایان تابستان/تولید روزانه ٢ هزار تن گوگرد

مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد( خانگیران) از راه اندازی بویلر ٩٠ تنی پالایشگاه به عنوان هفتمین بویلر پالایشگاه ظرف دو ماه آینده خبر داد.

مسعود حسنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به برخی پروژه های پژوهشی در پالایشگاه خانگیران اشاره کرد و گفت: در این پروژه با جایگزینی ٤٠ درصدی گوگرد به جای قیر در آسفالت، کاهش هزینه قابل توجهی ایجاد شده است، بر این اساس در صورت عدم صادرات گوگرد، از این محصول می توان در بخش های دیگر استفاده کرد.
 
مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد( خانگیران)، به برخی شاخص ها در این پالایشگاه برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی اشاره و تصریح کرد: کاهش بخار مصرفی ( کاهش مصرف انرژی) از ٢٨٦ تن در سال ١٣٨٧ به ٢٣٥ تن در سال ٩١ به ازای هر یک میلیون متر مکعب گاز ترش دریافتی و کاهش برق مصرفی از ٧,٩ مگاوات در سال ١٣٨٧ به ٥.٧  مگاوات در سال ٩١ به ازای یک میلیون متر مکعب گاز ترش دریافتی از جمله این موارد است.
 
حسنی گفت: نسبت گاز مصرفی پالایشگاه نسبت به گاز خام دریافتی از ٣,٦ درصد در سال ١٣٨٧ به ٢.٣ درصد در سال ٩١ کاهش یافته و پیش بینی شده است در سال ٩٤، به ١.٥ درصد برسد.
 
وی کاهش آلایندگی ها، ارزیابی رضایت مندی جامعه اطراف، اصلاح فرایندها، بازیافت گازهای مشعل و بازیافت ٤٠ درصدی آن و کاهش تعمیرات اساسی از ٣١ روز در سال ١٣٨٧ به ٢١ روز در سال ٩١ را از دیگر فعالیت ها در این پالایشگاه برشمرد.
 
حسنی، با اشاره به این‌که این پالایشگاه با تولید روزانه 2000 تن گوگرد بزرگ‌ترین تولید‌کننده این محصول در کشور است، گفت: با توجه به این‌که گاز پالایشی این پالایشگاه از خطرناک ترین نوع محسوب می‌شود تولید گوگرد در این پالایشگاه بالا است.
 
مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد حجم تولید سالانه گوگرد این پالایشگاه را 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: 400 هزار تن از این محصول صادر و 200  هزار تن آن در داخل مصرف می‌شود.  
 
وی درآمد حاصل از فروش گوگرد پالایشگاه هاشمی‌نژاد را 200 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سهم صادرات از این رقم 160 میلیون دلار و سهم فروش داخلی 40 میلیون دلار است.  
 
حسنی با اشاره به این‌که چهار واحد تولید گوگرد در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد وجود دارد، گفت: ظرفیت تولید این چهار واحد 2.6 هزار تن در روز است که در شرایط عادی این چهار واحد روزانه دو هزار تن گوگرد تولید می‌کند.
 
مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد( خانگیران)، با اشاره به این‌که حدود 70 درصد گوگرد تولیدی این پالایشگاه از طریق بنادر بندر‌عباس به چین و هندوستان صادر می‌شود، گفت: تنها 30 درصد گوگرد تولیدی در داخل مصرف می‌شود.
 
وی در مورد سختی کار در این پالایشگاه به لحاظ موقعیت مکانی آن نیز گفت: در این پالایشگاه، تابستان در دمای ٤٥ درجه و زمستان در دمای بعضا منفی ٢٣ درجه نیز کار به بهترین نحو انجام شده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.