سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید محصولات ارگانیک دغدغه مردم را نیز به حداقل رسانده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید محصولات سالم و ارگانیک در مناطق مختلف استان سبب شده است تا دغدغه مردم در مصرف محصولات زراعی و باغی به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبدایمانی صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در دشت اردبیل اظهار داشت: افزایش کیفی محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی ما است چرا که ما باید غذای سالم با کمترین آسیب و تهدید را تحویل مردم دهیم و در کنار آن به صادرات مناسب، کیفی با قیمت پایین‌تر توجه داشته باشیم تا رقابت‌پذیری در سطح مطلوب ادامه پیدا کند.

وی گفت: هم اکنون استان اردبیل در تولید و صادرات مرغ با کیفیت مناسب به کشورهای همسایه به ویژه ترکیه پیشقدم شده و باید این قدم مبارک را به شکل واقعی توسعه دهیم تا در همه محصولات بتوانیم با تولید ارگانیک و محصول سالم صادرات آن را ارتقا بخشیم.

عبدایمانی همچنین خاطر نشان کرد: در جنوب استان تولید محصولات سالم و ارگانیک نهادینه شده و کشاورزان و باغداران از این ظرفیت استفاده می‌کنند به طوریکه تولید انجیر، سیب، آلبالو، گیلاس و صیفی‌جات عمدتاً بدون استفاده از سم و کود انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت در آینده‌ای نه چندان دور جنوب استان اردبیل به مرکز ثقل تولید محصولات پاک و ارگانیک تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: در شمال استان نیز در سال‌های گذشته استفاده از سم و کود در حد بسیار بالا بود که همکاران ما تلاش کردند مبارزه با آفات و امراض کشاورزی و باغی را به شیوه‌های ارگانیک و با استفاده از مواد بیولوژیک توسعه دهند به طوریکه در 18 هزار هکتار از مزارع شمال استان تولید پنبه، ذرت، سویا، گوجه‌فرنگی و سیب در مشگین‌شهر با استفاده از شیوه‌های جدید نظیر بهره‌گیری از زنبور تریگراما و براکوم و همچنین بیتی انجام شده است.

عبدایمانی در ادامه گفت:‌ اردبیل در مبارزه بیولوژیکی با آفات مزارع مقام دوم را دارد که این جایگاه می‌تواند همچنان توسعه پیدا کند.

وی افزود: با هدف مبارزه با آفات کشاورزی و توسعه و ترویج فرهنگ تولید و مصرف مواد غذایی پاک و ارگانیک گام‌های بلندی در این استان برداشته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با تاکید بر تولید محصولات زراعی پاک و سالم تصریح کرد: پارسال 76 هزار هکتار از مزارع کشاورزی با مشارکت بیش از 150 کارشناس ناظر شبکه مراقبت و مساعدت 16 کلینیک گیاه‌پزشکی علیه آفات، بیماری‌ها و علف‌ها روش‌های تلفیقی یا همان آی.پی.ام اجرا شد/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.