سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

شناخت و انتخاب همسر، مهم ترین دغدغه دوران جوانی است

یک استاد حوزه و دانشگاه شناخت و انتخاب همسر آینده را به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان قبل از ازدواج مطرح کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد
به نقل از روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام شهاب مرادی در نخستین همایش از سلسله همایش های «بیا تا گل برافشانیم» که توسط مرکز مشاوره و خانواده موسسه جوانان آستان قدس رضوی با محوریت موضوع مسائل پیش از ازدوج جوانان برگزار شد، اظهار داشت: بسياري از مشكلاتِ پس از ازدواج كه منجر به طلاق و شكست مي شود به روزگار قبل از ازدواج و به مرحله انتخاب بر مي گردد.
کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان ضمن تبیین ویژگی های جوان شایسته و ویژگی دوره جوانی بر اساس احادیث مستند ادامه داد: يكي از مهم ترين دغدغه هاي جوانان قبل از ازدواج، شناخت مطمئن همسر آینده شان است و اینجا نقطه تمرکز نگرانی های دختران و پسران است.
وی با اشاره به اهمیت داشتن آگاهی دختران و پسران جوان در ارتباط با زندگی دینی و خانواده اسلامی گفت: اساسا فرايند شناخت كامل همسر و هم زباني و تفاهم با او روندی طولاني دارد که می توان در این مسیر از توصیه های دینی و احادیث و همچنین نظر کارشناسان بهره های زیادی گرفت.
حجت الاسلام مرادی جواني و فرصت هاي ناب و البته زود گذر آن را غیر قابل برگشت عنوان کرد و با اشاره به برخی ریز مهارت های انتخاب همسر گفت: توجه و دقت به برخی از خطاهای رایج در راستای انتخاب همسر با توجه به روایات ائمه معصومین(ع) و همچنین تاثیر سبک زندگی غلط در ازدواج می تواند به انتخاب های صحیح کمک کند.
شایان ذکر است که نخستین همایش از سلسله همایش های «بیا تا گل برافشانیم» با حضور و سخنراني استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی با محوریت مسائل مروبط به جوانان اعضای باشگاه مخاطبان مرکز آستان مهر به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار شد و به بررسی و تبیین مسائل پیش از ازدوج جوانان در گروه سنی 17 تا 30 پرداخت./س

برچسب ها: دغدغه ، دوران ، جوانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.