سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

افزایش کشت مکانیزه برنج در آمل

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل گفت: کشت مکانیزه برنج در شهرستان آمل به 9 هزار هکتار در این شهرستان رسید.

مرتضی امینی نیاکی امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود : با پایان یافتن عملیات نشا، حدود 39 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان نشا کاری شده است.

وی با بیان اینکه در بیش از 21 هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان ارقام محلی کشت شده است، تصریح کرد: 17 هزار هکتار از اراضی شالیزاری نیز به کشت ارقام پرمحصول اختصاص یافته است.

امینی با تاکید بر اینکه سطح بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان نیز افزایش یافته است، گفت: تاکنون 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر بیمه محصولات رفته است که این امر با رشد 30 درصدی همراه بوده است.

وی با اعلام اینکه با پایان یافتن عملیات نشا کاری در شالیزارهای آمل توزیع «تریکو کارت» در این زمین‌ها آغاز شده است، یادآور شد: تریکو کارت به همراه زنبور تریکوگراما به منظور مبارزه غیرشیمیایی با کرم ساقه‌خوار برنج که آفت اصلی این محصول محسوب می‌شود صورت می‌گیرد.

امینی با بیان اینکه توزیع تریکو کارت و مبازره غیرشیمیایی با آن در تولید محصول سالم و ارگانیک موثر است، بیان داشت: این امر روشی بیولوژیک است که در راستای کاهش استفاده از سموم کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد./س


برچسب ها: کشت ، مکانیزه ، برنج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.