سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برسر پرونده اسنودن؛

قانونگذاران آمريکايي دولت اکوادور را تهديد به قطع روابط تجاري کردند

قانونگذاران آمريکايي هشدار دادند که در صورتيکه دولت اکوادور به "ادوارد اسنودن" مامور پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا و افشاگر اطلاعات محرمانه دولت این کشور، پناهندگي اعطا نمايد آن کشور را از بسياري از امتيازات تجاري محروم خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، اين خبر در حالي منتشر مي شود که دولت اکوادور از آمريکا خواسته تا علت ممنوعيت اعطاي پناهندگي به اسنودن را توضيح دهد. اين جنجال از آنجا شروع شد که ادوارد اسنودن مامور افشاگر آمريکايي که هزاران سند محرمانه دولت آمريکا را در اختيار خبرنگار روزنامه "گاردين" قرار داده بود همانند "جوليان آسانژ" بنيانگذار سايت افشاگر ويکي ليکس از دولت اکوادور درخواست پناهندگي کرده بود. دولت آمريکا اسنودن را مجرم مي داند و خواستار استرداد وي شده است. با اين حال مسکو و هنگ کنگ از اين اقدام ممانعت ورزيدند. 

سفارت اکوادور در مسکو با انتشار بيانيه اي اظهار داشته که اسنودن در درخواست پناهندگي خود بيان کرده که از محاکمه در آمريکا و حتي خطر صدور حکم حبس ابد و يا مجازات اعدام از سوي دستگاه قضايي آمريکا بيمي ندارد. 

همچنين سايت ويکي ليکس در صفحه خود در يکي از شبکه هاي اجتماعي اظهار داشته که وکيلي آمريکايي را براي رسيدگي به پرونده اسنودن و دفاع از وي استخدام کرده است. اين سايت افشاگر اظهار داشته که نام وکيل بعدا اعلام خواهد شد.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.