سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

استقبال صالحی از ایجاد خط پرواز مشترک بین ایران و آمریکا

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از ایجاد خط پرواز بین ایران و آمریکا گفت: ایجاد‌ خط پرواز مستقیم برای جابجا شدن شهروندان مشکلی ندارد و این آمریکایی‌ها هستند که با این امر مشکل دارند.ما از پیشنهاد هر کشوری که آمادگی داشته باشد این روابط را ایجاد کند ، استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب گنجینه تاریخ و فرهنگ تاجیکستان در جمع خبرنگاران درباره کشتار شیعیان در مصر گفت: آرزو می‌کنیم که مسئولین مصری متوجه باشند که دشمنان مصر در صدد بر هم زدن آرامش و انسجام به وجود آمده در این کشور هستند. 
 
وی تصریح کرد: دولتمردان مصری باید هوشیار باشند و نگذارند بدخواهان ملت مصر با ایجاد فتنه مردم این کشور را دستخوش گرفتاری کنند. 
 
صالحی در پاسخ به این سوال که موضع‌گیری وزارت امور خارجه درباره برقراری پروازهای مستقیم میان ایران و آمریکا چیست؟ گفت: اینکه خط پرواز مستقیم برای جابجا شدن شهروندان ایجاد شود مشکلی ندارد اما آمریکایی‌ها با این امر مشکل دارند. 
 
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: با هر کشوری که آمادگی داشته باشد برای ایرانیان تسهیلات ایجاد کند، مشکلی نداریم. 
 
وی در پاسخ به این سوال که با روی کار آمدن امیر جدید قطر آیا تغییر رویه‌ای در سیاست این کشور نسبت به سوریه صورت می‌گیرد یا خیر، افزود: امیدواریم دولتمردان قطر بازبینی جدی در سیاست‌های خود با روی کار آمدن امیر جدید نسبت به تحولات منطقه بویژه سوریه داشته باشند. 
 
صالحی در پاسخ به سوالی درباره واکنش وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات وزیر خارجه عربستان چیست، بیان داشت: ایران خواهان بهترین روابط با عربستان است اما اظهار نظر وزیر خارجه این کشور مملو از تناقض است و اگر سعودالفیصل به اظهارات خود بنگرد تناقضات بسیار مشهودی را متوجه می‌شود به همین خاطر دیگر نیازی به اظهارنظر ما نیست. 
 
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم اظهارات به گونه‌ای باشد که شاهد تقویت روابط دو کشور باشیم نه اینکه اظهارات به دوری از یکدیگر منجر شود. 
انتهای پیام/ 
 
 

برچسب ها: صالحی ، آمریکا ، عربستان ، سوریه ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.