سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب پذیری بی سابقه سازمانهای دولتی آمریکا در برابر حملات سایبری

گزارشات جدید موسسات آمریکایی نشان میدهد سازمانهای دولتی این کشور بخصوص بخش های انرژی طی سالهای گذشته بیشترین آسیب پذیری را در برابر حملات سایبری داشته اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تایمز آو ایندیا ؛ بر اساس این گزارشات سازمان گاز و نفت آمریکا بیش از سایر سازمانهای دولتی این کشوردر معرض حملات شدید سایبری هستند بگونه ای که به پیش بینی بسیاری از کارشناسان ناتوانی در برابر آنها می تواند موجب تعطیلی یا انهدام بخش عظیمی از خطوط گازی ، نفتی و برق نیز شود .

گزارش امنیتی شورای روابط خارچی کنگره آمریکا نشان میدهد از آوریل تا سپتامبر سال 2012 میلادی هزاران حمله سایبری کوچک و بزرگ علیه سیستم های کامپیوتری تولیدکنندگان کلان نفتی و گازی این کشور انجام گرفته است که برخی از آنها خنثی و برخی دیگر نیز موجب خسارت به این سیستم ها شده است . 

 در ادامه این گزارش آمده است : این حملات به تجهیزات کامپیوتری واشنگتن عموما به دو دسته تقسیم می شوند . دسته  اول حملاتی است که از سوی هکرهای ناشناس و به منظور استخراج و انتشار اطلاعات محرمانه سیستم های دولتی آمریکا انجام می گیرد . بجز هکرهای ناشناس ، سازمان های اطلاعاتی و نمایندگی های جاسوسی و سازمان یافته نیز در اقدام حملات سایبری دخالت دارند . 

در یکی از این دست اقدامات حجم گسترده ای از اطلاعات اقتصادی و خصوصی تعدادی از مقامات آمریکایی از جمله " هیلاری کلینتون " و برخی از مشترکین فعال بانکها در رسانه های عمومی منتشر شد . همچنین افشای فعالیت های مالی و اختلاس های سنگین تجار آمریکایی وابسته به کاخ سفید رسوایی دیگری برای سیاستمداران و مقامات این کشور  به وجود آورده است. 

سازمان های اطلاعاتی آمریکایی در پاسخ به حجم گسترده انتقادات علیه آسیب پذیری ابرکامپیوترهای دولتی مدعی شده اند که همرهای قدرتمند چینی با نام مستعار " اژدهای تاریکی " برنامه گسترده ای علیه سیستم ها و نرم افزارهای دولتی کاخ سفید طراحی کرده و از سال 2008 اجرای آن را آغاز و آخرین مورد آن در سال 2012 بوده است . 

 "بلک کلایتون" یکی از کارمندان ارشد بخش انرژی آمریکا در این باره اظهار داشت : بسیاری از شرکت ها آگاهی کاملی نسبت حمله سایبری ندارند . همین ناآگاهی تاثیرات این حملات را تا چند برابر تشدید می کند . واشنگتن نیز در اصلاح یا خنثی نمودن اثر این حملات دچار ناتوانی های گسترده ای است . بنابراین تاحدود زیادی می توان اقدامات سایبری علیه دولت آمریکا را موفقیت آمیز دانست . 

دسته دوم حملات سایبری در واسنگتن شامل حملاتی است که با هدف تخریب نرم افزاری و فیزیکی اطلاعات انجام می گیرد ، بدون آنکه هدف انتشار یا افشای اسرار و اطلاعات محرمانه باشد . این نوع حملات در مقایسه با نوع اول عمومیت کمتری دارند . 

این در حالی است که برخی کارشناسان بین المللی این حملات علیه سیستم های کا سفید را ناشی از حملات گسترده و همیشگی این دولت علیه سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی دیگر کشورها می دانتد . بعنوان مثال ، ویروس تخریبگر " استاکس نت " یکی از بدافزارهای کامپیوتری و مخربی است که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه برنامه هسته ای ایران ایجاد گردید . 

به اذعان مسئولین آمریکایی و اسرائیلی سازنده این ویروس ، توانایی آن در نفوذ و تخریب برنامه های کامپیوتری هسته ای ایران با نقصان همراه بوده و نتوانسته نتیجه مورد نظر را ایجاد نماید . 

همچنین  یکی از کارمندان موسسه ی مطالعات بین المللی استراتژیک چین گفته است که آمریکا در صدر لیست کشورهایی قرار دارد که به رایانه های این کشور حمله سایبری انجام داده است.  در چند ماه نخست سال 2013 تعداد 13408 حمله ی سایبری به بیش از 5 میلیون سرور و رایانه در خاک چین ثبت شده است که سهم حملات سایبری آمریکا حدود 2.5 سرور می باشد.

گفتنی است شرکت آمریکایی امنیت کامپیوتر "ماندیانت" که پیشتر چین را متهم به حملات سایبری علیه آمریکا کرده بود  در تازه ترین ادعای خود " ارتش سایبری ایران"  را متهم به انجام حملات سایبری به آمریکا کرد. این در حالی است که مقامات ایرانی اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی نیازی ندارد قدرتمندی و توانایی های نظامی ، دفاعی و سایبری خود را با حمله به سایر کشورها نشان دهد . 


برچسب ها: سایبری ، حمله ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.