سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلويزيون با شبكه‌هاي تخصصي خود نياز‌سنجي می کند

نياز‌سنجي تلويزيون با شبكه‌هاي تخصصي باعث رقابت با رسا‌نه‌هاي خارجي شده است.

"فريبا جعفري" تهيه‌كننده برنامه‌هاي تلويزيوني در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: تلويزيون تاثير‌گذارترين رسانه جمعي است چون تمامي مردم براي دستيابي به اطلاعات و اخبار مورد نياز خود به اينترنت دسترسي ندارند.
وي ادامه داد: تلويزيون با شبكه‌هاي تخصصي خود نياز سنجي مردم و تلويزيون در رقابت با رسانه‌هاي خارجي در جذب جوانان به برنامه‌هاي خود سخت شده است.
وي افزود: نسبت به ده سال قبل لزوم همكاري ملي ارگان‌هاي فرهنگي و صاحبان انديشه و مردم به عنوان پشتيبانان فرهنگ و حافظ نسل فردا در توليد برنامه‌هاي تلويزيوني به منظور رشد فرزندان هويت‌ افراد فرهنگ احساس مي‌شود.
جعفري عنوان كرد: آموزش فرهنگ تماشا به مردم مورد نياز است براي تاثير پذيرفتن از برنامه‌‌هاي تلويزيون بخشي به خود افراد جامعه مربوط و بخشي هم به تلويزيون مرتبط است.
وي عنوان كرد: رسانه تلويزيون بايد هدف نوع مخاطبف نوع رسانه خود را در انتقال پيام مدنظر داشته باشد و تاثير‌گذاري پيام با ابراز هنر ميسر است و بايد از كارشناسان خبره و نظر مردم قبل از توليد برنامه تلويزيوني استفاده نمايد.
جعفري خاطرنشان كرد:اجراي چند نكته در برنامه‌هاي تلويزيوني باعث تاثيز‌گذاري آن‌ها خواهد شد.
اين نكات ارز جمله دوري از تكرار، دوري از موازي كاري، احترام به سليقه بصري مخاطب ارزش‌ها و خواست‌هاي مخاطب برنامه ريزي‌ نياز جمعي با تعريفي مه از رسانه پاك داريم با همكاري مديران برنامه‌سازان مردم در افزايش كيفيت برنامه‌ها و پاسخ به سوالات مردم جلب اعتماد توسط برنامه‌سازان تلويزيون جامعه فرهنگي مطلوبي خواهيم داشت./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.