سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش بی وقفه مقامات آمریکایی برای قانونی کردن "ازدواج همجنسگرایان"

دادگاه عالی ایالات متحده امروز اعلام کرد سعی میکند تا پیش از آغاز تعطیلات تابستانی ادارات موضوع "حقوق همجنسگرایان" رامورد بررسی قرار دهد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی تی وی ؛ بنا بر اعلام دادگاه عالی آمریکا دستوراتی از سوی برخی مقامات آمریکایی به این دادگاه ارسال شده که در آن از لزوم بررسی هرچه سریعتر حقوق همجنس بازان در سراسر ایالات متحده سخن گفته شده است . 

قضات این دادگاه نیز اعلام کردند باتوجه به اهمیت این موضوع (!) برای مقامات ارشد دولت آمریکا به احتمال فراوان طی روزهای آینده بررسی این موضوع به نتیجه برسد . 

از اصلی ترین موضوعات مورد چالش در این دادگاه منع قانونی ازدواج علنی و رسمی همجنس بازان در ایالت کالیفرنیا و همچنین عدم برخورداری زوج های همجنس از حقوق اجتماعی مانند مزایای مالیاتی ، امکانات بهداشتی و درمانی و حقوق بازنشستگی می باشد . 

رسانه های امریکایی پیش بینی می کنند دادگاه عالی این کشور تمامی حقوقی که زوجهای غیرهمجنس از آن برخوردارند ، برای زوجهای متاهل همجنس نیز تصویب شود . این در حالی است که بسیاری از همجنسگرایان به تحقق نیمی از این حقوق نیز راضی هستند چرا که از موج انزجار عمومی مردم در اماکن اجتماعی شهرها بخوبی آگاه هستند . 

دادگاه عالی آمریکا نخستین اقدام اساسی خود در این مسیر را لغو قانون 8 ماده ای ایالت کالیفرنیا در عدم به رسمیت شناختن همجنس گرایان در تمامی حقوق شهروندی دانست . به گفته مقامات شهر "سان فرانسیسکو" از سال 2008 تاکنون قانونی برای همجنسگرایان و حقوق تاهل آنان در دادگاههای آمریکایی مطرح نشده است . 

این تلاش و پیگیری ها از سوی مقامات آمریکایی برای قانونی شمردن ازدواج همجنس گرایان تاکنون توانسته این قشر منفور در جامعه را تاحدودی مقبول جلوه دهد . به گونه ای که در کمتر از یک سال حدود سه ایالت وادار شدند مراسم ازدواج علنی همجنس بازان را قانونی و رسمی اعلام کنند . 
 
با این حال بیش از 30 ایالت در آمریکا همچنان تحت فشار واشنگتن قرار دارند تا ازدواج رسمی همجنسگرایان را رسمی اعلام کنند . شایان ذکر است ایالت ماساچوست نخستین ایالتی بود که برای نخستین بار در سال 2004 ازدواج همجنسگرایان را قانونی اعلام کرد . 

پس از اعلام قانونی شدن این ازدواج برای مدت یکسال در ایالت کالیفرنیا و تنها در 8 ماه بیش از 18 هزار زوج همجنس باز بطور رسمی و در کلیساها ازدواج کردند . این وضعیت بیش از پیش خشم شهروندان را برانگیخت و موجی از اعتراضات را در این ایالت به راه انداخت . این اعتراضات گسترده موجب شد مقامات ایالت کالیفرنیا مجددا این قانون را لغو و در برابر تلاشهای فراوان برای احیای آن بایستند . 

قانون ازدواج همجنس گرایان در کنگره برای نخستین بار در سال 1996 مطرح و توسط " بیل کلینتون " رییس جمهور وقت آمریکا تصویب شد . تصویب این قانون تاکنون موجب اتلاف میلیونها دلار از بودجه دولت امریکا شده است که باید در زمینه رشد اقتصادی  و اجتماعی شهروندان معمولی مصرف میشد . 

برچسب ها: قانون ، ازدواج ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.