سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شهید بهشتی بهترین الگو برای مدیران امروز و فرداست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخصیت شهید بهشتی را جامعة الاطراف توصیف کرد و گفت: این شهید بزرگوار بهترین الگو برای مدیران امروز و فرداست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، «سید محمد حسینی» روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در محل مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: امثال شهید بهشتی، انسان های فداکار، مبارز و ایثارگر بودند که قبل از انقلاب، آنها گلچین شده و برگزیده خدا بودند.  
وی به ویژگی های شهید بهشتی اشاره کرد و خلاقیت، ابتکار، نخبه گزینی، جرات، قدرت بیان، توانایی در انجام کارها، رئوف بودن، فتوت و جوانمردی را از ویژگی های بارز این شهید بزرگوار برشمرد.  
حسینی به سعه صدر، علم و اجتهاد شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: این شهید می توانست در حوزه های علمیه مانده و به یک مرجع تبدیل شود ولی مجاهدت، مبارزه و خدمت به مردم را بر آن ترجیح داد.  
وزیر ارشاد در ادامه به نظم و انضباط این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: رمز موفقیت او در کارها داشتن قدرت مدیریت، توانایی بیان و همین نظم و انضباط بود.  
حسینی به جملات ارزشمند شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: باید این جملات را با طلا نوشت تا سرلوحه کارها و الگویی برای همگان و به ویژه نسل جوان قرار گیرد.  
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات امام راحل (ره) که فرمودند «بهشتی، مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود» اشاره کرد و گفت: اگر بهشتی ستیزی وجود داشت در واقع امام ستیزی بود چراکه دشمنان با اساس اسلام به مانند امروز که بحث اسلام هراسی را عنوان می کنند مشکل دارند.  
در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد از مجموعه پوسترهای «نقطه عطف» رونمایی و از شماری از خانواده و بازماندگان فاجعه هفتم تیر تجلیل شد.  
در این مراسم، «حمید سبزواری» ، «مشفق کاشانی»، «عباسعلی براتی پور»، «محدثی خراسانی»، «رضا اسماعیلی»، استاد شمسایی و «عفت شریعتی» به شعرخوانی درباره واقعه هفتم تیر پرداختند. /ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.