سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شمار تلفات انفجارهای پاکستان به 26تن

مقامات پاکستان اعلام کردند براثر انفجار دو بمب در پاکستان که روز چهارشنبه رخ داد 12 نفر کشته و 14 نفر نيز ازجمله يک قاضي ارشد زخمي شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ در بمب گذاري نخست مقبول باقر قاضي دادگاه عالي پاکستان در شهر کراچي در ايالت سند در جنوب اين کشور هدف قرار گرفت که براثر آن دست‌کم نه نفر کشته شدند . 

اين انفجار در ساعت شلوغ و پر رفت و آمد روز رخ داد . باقر از اعضاي جامعه اقليت شيعه پاکستان است که برخي گروه هاي ستيزه جو ازجمله لشکر جنگوي او را تهديد کرده بودند . اين گروه ستيزه جو مسئوليت چند بمب گذاري مرگبار عليه شيعيان را به عهده گرفته است.

امير شيخ از افسران پليس پاکستان در مصاحبه با فرانس پرس گفت براثر انفجار اين بمب که روي يک موتور سيکلت کار گذاشته شده بود نه نفر ازجمله هشت نفر از محافظان اين قاضي کشته و 14 نفر ديگر نيز زخمي شدند . 

پليس اعلام کرد باقر به شدت زخمي شده و در بيمارستان است .يک بمب ديگر نيز در بخش بانو در شمال غرب پاکستان منفجر شد که براثر آن يکي از شبه نظاميان قبيله اي طرفدار دولت به همراه برادر و برادرزاده خود کشته شد . مقامات امنيتي گفتند مالک هاشم خان سال 2007 و 2008 از عمليات ارتش در اين منطقه که بخشي از ايالت خيبرپختونخواه است حمايت مي کرد . 

برچسب ها: انفجار ، پاکستان ، شمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.