سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

هشدار مدیرکل دامپزشکی‌ کرمان به خطر مراکز پرورش طیور غیر‌مجاز

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: وجود مراکز پرورش طیور غیر‌مجاز ‌از عوامل خطرساز برای صنعت پرورش طیور استان کرمان است.‌

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، بیژن دهقانی در نخستین‌ جلسه کارگروه تخصصی طیور استان کرمان گفت: وجود مراکز پرورش طیور غیر‌مجاز در سطح استان‌ کرمان، عدم رعایت مقررات امنیت زیستی‌ و عدم رعایت واکسیناسیون صحیح در برخی مرغداری‌ها از عوامل خطرساز برای صنعت پرورش طیور استان کرمان است.‌

وی با اشاره به لزوم هماهنگی صنعت طیور، صنایع تبدیلی و هم‌چنین برخی مشکلات موجود در استان از جمله کمپلکس تنفسی طیور تصریح کرد: برای حفظ پویایی صنعت طیور استان کرمان نیاز به همکاری و هماهنگی تمام ارگان‌های ذیربط است.

دهقانی بخشی‌نگری را از آفات پیشرفت دانست و افزود: با همکاری و هماهنگی همه جانبه و پرهیز از بخشی‌نگری می‌توان خدمات ارزنده‌ای برای بالندگی هرچه بیشتر صنعت طیور استان کرمان انجام داد.

وی آموزش را یکی از نیازهای اساسی امروز در تمام کارها دانست و اظهار کرد: آموزش بهره‌برداران برای آشنایی آنها با اهمیت رعایت نکات بهداشتی به مراتب کارایی بیشتری نسبت به سایر اقدامات دارد.

هم‌چنین آمنه زینلی رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان در این جلسه گفت‌: نخستین کارگروه تخصصی طیور استان کرمان برای بررسی و اجرایی کردن مصوبات تفاهم‌نامه سازمان دامپزشکی کشور و اتحادیه سراسری مرغداران ایران برگزار شد.

وی افزود: تعیین اولویت‌ها و نیازهای صنعت طیور استان کرمان و برنامه‌ریزی براساس اولویت‌های این صنعت ‌در سال 1392 از دیگر اهداف برگزاری این کارگروه است.

زینلی ادامه داد: تعیین سرفصل‌های آموزشی کاربردی با در نظر گرفتن نیازهای بهره‌برداران، مشارکت تمام اعضا‌ی جلسه در برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشکیل کارگروه ساماندهی حمل و نقل بهداشتی کود مرغی و تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی سالم‌سازی کود به منظور ارتقای شاخص‌های بهداشتی مرغداری‌ها به ویژه در بحث حمل و نقل کود‌ از مصوبات این جلسه است.

‌زینلی تصریح کرد: ایجاد تیمی متشکل از دامپزشکی، صندوق بیمه کشاورزی، اتحادیه مرغداران و معاونت بهبود تولیدات دامی برای بررسی وضعیت بهداشتی و ساختاری مزارع پرورش طیور‌ که به صورت متوالی درگیر بیماری‌ها و تلفات می‌شوند یکی دیگر از مصوبات این جلسه است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری اصلاح ساختار و تجهیز ناوگان حمل و نقل جوجه یک روزه و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر سیستم صدور مجوز جوجه‌ریزی در استان کرمان توسط اتحادیه مرغداران استان از ‌دیگر مصوبات مهم این جلسه است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: کرمان ، طیور ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.