سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

بیش از 1000 گونه گیاهی در قزوین شناسایی شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از شناسایی بیش از 1000 گونه گیاهی در قزوین خبرداد و گفت: هم‌اکنون بیش از 1100 گونه گیاهی در مرکز تحقیقات استان قزوین شناسایی و جمع‌آوری شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران هاشم گودرزوند چگینی، بیان داشت: هم اکنون 250 گونه گیاهان دارویی در استان قزوین وجود دارد.

وی ادامه داد: این گیاهان دارویی شامل زیره کوهی، گل گاو زبان، آویشن، عناب، گل بنفشه، کاکوتی، گلپر، گل ارونه، چله داغی، نپتا، بومادران و بابونه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: استان قزوین از لحاظ شکل زیستی گو‌نه‌های دارویی 17 درصد درختچه و بوته، 66 درصد علفی چند ساله و 17 درصد علفی یکساله را شامل می شود.

وی اضافه کرد: از لحاظ فیزیوگرافی نیز بیشترین گونه‌های جمع‌آوری شده از ارتفاع 1000 تا 2500 متری سطح دریا و کمترین مقدار آن از ارتفاعات 1000 و یا بیشتر از 2500 متر در استان بوده است.

گودرزوند چگینی اظهارداشت: نوع گیاهان از نظر تنوع زیستی در استان قزوین اهمیت بسیار بالایی دارد که بیشترین ارقام گونه‌های دارویی از اقلیم الموت و طارم سفلی جمع‌آوری می‌شود.

وی یادآور شد: استان قزوین دارای پوشش گیاهی متنوع مرتعی، درختچه‌ای و درختی است که هم‌اکنون بیش از 1100 گونه گیاهی در مرکز تحقیقات استان شناسایی و جمع‌آوری شده است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: قزوین ، گیاه ، آبخیزداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.