به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی اظهار داشت: امروزه در فضاهای اجتماعی و رسانهای، در نتیجه همنشینی و نزدیک شدن مفاهیم با یکدیگر و در تعامل قرار گرفتن آنها با هم، یک نوع فضای عمقگرایی و عمقاندیشی فراهم شده است.
وی ادامه داد: به اقتضای جامعه امروز اگر یک مفهوم و پدیده را درفضای رسانهای مطرح کردیم، لاجرم باید آن پدیده را به صورت چند بعدی مطرح کنیم؛ چون جهان امروز ظرف در هم تنیده شدن پدیدههاست و مخاطبان با نگاههای چند بعدی مسائل را پیگیری میکنند و این، در صورت برنامه ریزی، میتواند فرصتی باشد تا تبلیغ دینی نیز در فضای رسانهای جدید به صورت چند بعدی به مسائل از زاویه دین بپردازد.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس رسانههای مدرن حامل فرصتهایی استثنایی و انحصاری برای تبلیغ دین هستند.
وی با اشاره به اینکه عملیات تبلیغ دین در صورت دور ماندن از رسانههای جدید به یکی از سه پیامد خطرناک بیرمقی، سطحیگرایی و خود زنی دچار خواهد شد، گفت: بی رمقی به این معنا که چنین تبلیغی تنها در یک شعاع محدودی میتواند عمل رساندن را محقق کند و این شعاع سیر نزولی آن، هر روز بیشتر و بیشتر خواهد شد.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: بسیاری از این شیوهها نه ازحیث ادبیاتی با نسل امروز رابطه برقرار میکنند نه ازحیث قالب، جاذبیتی را میآفرینند، نه از جهت انتقال، توان بردوش کشیدن مفاهیم را دارند و نه از نظرکاربرد و تاثیر بر مخاطب نتیجهای به بار مینشانند در نتیجه حتی ممکن است دورشدن مخاطب از دین را هم به دنبال داشته باشند./س