سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

خسارت 673 میلیارد تومانی به باغات شهرستانهای استان بابت سرمای دیررس بهاره

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه امسال از بابت سرمای دیررس بهاره بیش از 672 میلیارد و330 میلیون تومان به باغات شهرستانهای استان خسارت وارد شده که این میزان خسارت نسبت به سالهای قبل بیشتر بوده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، ایرانی فام در جلسه شورای هماهنگی سازمان با بیان اینکه خسارت ناشی از تگرگ و سیل در مقایسه با سرما زدگی ناچیز بوده است افزود: از ناحیه تگرگ در سطح یک هزارو 545 هکتار از اراضی زراعی و باغی، 16میلیاردو 214میلیون ریال و از ناحیه سیل در سطح 94 هکتار از اراضی زراعی، 5 میلیاردو 474 میلیون ریال به محصولات باغی وزراعی استان خسارت وارد شده است که باید گفت در مجموع از ناحیه سه پدیده سرمازدگی، تگرگ وسیل درسطح 67 هزارو 879 هکتار از اراضی زراعی و باغی آذربایجان شرقی، بیش از 684 میلیارد و 765 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی در ادامه افزود: برای مقابله با این حوادث راهکارهای مختلفی وجود دارد که همت کشاورزان را می طلبد که پاره ای از این راهکارها عبارتند از استفاده از دستگاه مولد باد، بخاریهای باغی، دستگاه ضد تگرگ و سایر دستگاههای تعدیل کننده هوا می باشد.

ایرانی فام در رابطه با میزان تولید گندم در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در صورت خوب بودن شرایط جوی و ادامه وضعیت نرمال بارندگی، برداشت 840 هزار تن محصول گندم در سطح استان مورد انتظار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، از کشاورزان منطقه خواست: ارتباط نزدیک با کارشناسان مدیریتهای جهادکشاورزی شهرستانها داشته و در رعایت الگوی کشت و همکاری، هماهنگی لازم را با آنان داشته باشند/س

برچسب ها: خسارت ، باغ ، سرما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.