سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد:

70 درصد آب مشهد از طریق سد دوستی تأمین می‌شود

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در حال حاضر سد دوستی 70 درصد آب شهر مشهد را تأمین می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید علیرضا طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری آبفا در محل سالن شورای شرکت آب و فاضلاب مشهد مقدس گفت: آب مشهد از منابع متنوعی تأمین می‌شود که مهم‌ترین آن، آب سد دوستی در شرق این شهر است.

وی افزود: در حال حاضر آب سد دوستی 70 درصد آب مشهد مقدس را تأمین می‌کند، سد طرق و همچنین چاه‌های غرب مشهد، سد کارده و قنات‌های امامیه و قاسم‌آباد نیز تأمین کننده آب مورد نیاز مردم مشهد هستند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان این‌که در حال حاضر پنج هزار و 200 لیتر در ثانیه از سد دوستی آب وارد مشهد می‌شود، خاطرنشان کرد: در 17 اسفندماه سال 87 از سد دوستی هزار لیتر در ثانیه آب وارد مشهد می‌شد که اکنون این رقم از یک متر مکعب در ثانیه به 5,2 در ثانیه رسیده است.

وی ادامه داد: این افزایش آب سبب یکنواختی فشار آب و کیفیت در سطح شهر مشهد شده و در حال حاضر بخش‌های کنترل و نظارت شبانه روز وظیفه نظارت و کنترل آب را دارند به طوری که در حال حاضر ارتقای کیفیت آب مشهد رضایت بخش است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد با تأکید بر این‌که سال 92 مشکلی در تأمین آب مشهد وجود ندارد، گفت: امسال از حیث وضعیت حساس در سوریه و عراق به طور حتم میزان زائران کمتری به پایتخت معنوی مراجعه می‌کنند و به نظر می‌رسد مشکل کم‌آبی و بی‌آبی در سال 92 در مشهد نداشته باشیم.

طباطبایی گفت: در ایام پیک سفرها نیز تمهیداتی صورت گرفته تا شهروندان و همچنین زائران در فصل گرما با مشکل کم‌آبی مواجه نشوند؛ همچنین طرح جامع تأمین آب شرب شهرک مهرگان در حال اجرا است.

وی از ساخت سد سلمای هند بر روی سد دوستی برای تأمین برق کشور هند خبر داد و یادآور شد: این سد که به منظور تأمین برق بر روی سد دوستی در حال ساخت است الزاماً برای تولید برق به آب نیاز داشته و این سد نیز بخشی از نیازهای آب مشهد را برطرف می‌کند و تاکنون سد سلما آب‌دهی نشده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد مقدس افزود: ظرفیت آب هریررود سد دوستی 15 متر مکعب تا چهار میلیارد مکعب است؛ هر یک از کشورهای ایران و ترکمنستان از آب این سد سهم 50 درصدی دارند و در حال حاضر 6 میلیون متر مکعب آب در سد دوستی وجود دارد.

طباطبایی اتمام و بهره‌برداری از پروژه سد ارداک را با عنوان یکی دیگر از منابع تأمین آب مشهد یاد کرد و گفت: در صورت استفاده از ظرفیت سد ارداک برای تأمین آب مشهد، حدود یک‌هزار و 100 لیتر در ثانیه می‌توان از آب این سد استفاده کرد.

وی با اشاره به ارتقای سطح سلامت و کیفیت آب مشهد‌ تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های سلامت آب کلر باقیمانده در آب و همچنین نبود میکروب در‌ آن است و در حال حاضر در شرکت آب و فاضلاب مشهد، ماهانه پنج هزار نمونه کلرسنجی و 700 تست میکروبی صورت می‌گیرد.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد سالانه حدود 4,2 متر مکعب از سهم آب به فضای سبز مشهد اختصاص داده می‌شود که 60 درصد آن، آب شرب است.
برچسب ها: مشهد ، سد دوستی ، امامیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.