سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصي؛

تاثير کاهش "قيمت ارز" به "بازار مسکن" هم رسيد

وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينکه مسکن در شهر تهران از کل اقتصاد کشور تاثير مي گيرد گفت: با کاهش قيمت ارز در کشور قيمت مسکن نيز کاهش مي يابد.

علي نيکزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه در شهر هاي استان تهران، از جمله فيروزکوه، دماوند، ورامين، شهرري و ساير بخش ها به اندازه متوازن مسکن مي سازيم گفت: برخي از پروژه ها از تاسيسات زير بنايي عقب هستند که در تعامل با وزير نيرو براي  خدمات رساني هستيم.

وي ادامه داد:ساخت  180 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران شروع شده که تعدادي از واحدها افتتاح شده و تعدادي در دست اجرا براي متقاضيان مسکن مهر پرديس است.

وزير راه وشهرسازي در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: انشاء‌الله که پایین می‌آید.

نيکزاد با اشاره به اينکه مسکن در شهر تهران از کل اقتصاد کشور تاثير مي گيرد گفت: باکاهش قيمت ارز در کشور قيمت مسکن نيز کاهش مي يابد.

وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح کرد: سرشماري سال 90 تعداد واحدهاي خالي استان تهران را 372 واحد مسکوني اعلام کرد در حالي که فيش هاي آب، برق‌، گاز بيانگر مصرف صفر 400 هزار واحد مسکوني در شهر تهران است.

وي با اشاره به اينکه دولت مجلس بايد قانوني بر واحدهاي خالي، معاملات مکرر و زمين باير اعمال کند، افزود: خريد فروش 12 بار مسکن به عنوان کالاي سرمايه اي محسوب مي شود و بايد کنترل شود.

نيکزاد در ادامه اظهار داشت: ساخت 250 هزار واحد مسکن مهر در شهرهاي جديد و بافت فرسوده در دستور کار داريم و تعدادي از واحدها نيز در مرحله بهره برداري است.

وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينکه قردادهاي منعقد شده با متقاضيان مسکن مهر 300 هزار تومان در هر متر مربع بوده است افزود: سردرگمي اقتصاد در کشور موجب افزايش قيمت مسکن در هر متر مربع شده و بسياري از انبوه سازان سعي کرده با آورده کم واحدها را به متقاضيان تحويل دهند.

وي در ادامه توضيح داد: بسياري از متقاضيان که آورده براي افزايش قيمت مسکن مهر ندارند کمک هاي خوبي براي جبران اين افزايش قيمت کرده ايم.

نيکزاد در ادامه اظهار داشت: افزايش وام از 20 ميليون تومان به 25 ميليون و ارائه کامل صورت حساب به متقاضيان از جمله اقدامات دولت براي کمک به متقضايان مسکن مهر است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قیمت ، ارز ، بازار ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.