سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

آنچه که کنکوریها در این روزهای پایانی باید بدانند.

یک دکترای مشاوره روانشناسی به کنکوری ها توصیه کرد: سعی کنند در این روز های پایانی در مورد آینده خیال پردازی نکنند و با اعتماد به نفس و آرامش کامل دانسته های خود را مرور کنند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مریم رئوفی کمال گرایی در کنکور را یکی از چالش های مهم پیش روی کنکوری ها دانست و خاطرنشان کرد: انسان ها ذاتا کمال گرا هستند و گاه تصور های غیرواقعی از خود دارند.

به گفته این دکترای مشاوره روانشناسی این کمال گرایی در مورد شرکت در آزمون هایی نظیر کنکور نیز خود را نشان می دهد، به این معنا که افراد قبل از شرکت در کنکور آرمانی ترین نقطه را برای خود در نظر می گیرند و چون می ترسند کمال آن ها با واقعیت سازگاری نداشته باشد، دچار استرس می شوند.

وی افزود: افرادی که این توانایی را دارند تا خود واقعی را به خود ایده آل نزدیک تر کنند، بهتر می توانند در آزمون های مختلف خود را بسنجند و در آزمون های مختلف کمتر دچار استرس می شوند.

به گفته این دکترای مشاوره روانشناسی مسائل محیطی، تبلیغات، شغل آینده، جایگاه اجتماعی و... عواملی تنش زا هستند که فکر کردن به آن ها در روز های باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری می تواند استرس زا باشد.

رئوفی سپس از خانواده ها خواست تا در این روز های باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری تلاش کنند تا شرایط آرامش بخشی را برای فرزندان خود بوجود آورند تا آنها بتوانند توانایی های واقعی خود را نشان دهند.

وی به خانواده ها توصیه کرد: به دنبال برآورده کردن آرزو های خود در فرزندانشان نباشند و اجازه دهند فرزندانشان توانایی ها واقعی خود را به نمایش بگذارند.

وی گفت: بهتر است خانواده ها فرزندان خود را آن طور که هستند بپذیرند، چراکه ممکن است فردی که در یک حرفه، رشته و یا شغل موفق نباشد، در رشته یا شغل دیگری سر آمد باشد.

رئوفی معتقد است، فشار آوردن، مقایسه کردن و سرزنش کردن کنکوری ها در این روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری سبب ایجاد استرس در آن ها می شود و اصلی ترین پیامد این استرس این است که فرد نمی تواند توانایی های خود را در آزمون سراسری به نمایش بگذارد، چرا که در واقع تنش وارد شده سبب افت عملکرد فرد می شود.

این دکترای مشاوره روانشناسی سپس به کنکوری ها توصیه کرد در این روز های باقیمانده به مرور دانسته های خود بپردازند و از این طریق دانسته های خود را تثبیت کنند و از یادگیری مطالب جدید و مشکل خودداری کنند.

وی گفت: بهتر است کنکوری ها در این روز ها بیشتر استراحت کرده، چراکه با دادن استراحت بیشتر به مغز خود نتیجه مطلوب تری خواهند گرفت.

رئوفی از کنکوری ها خواست در این روز های باقیمانده تا کنکور سراسری از خیال پردازی در مورد آینده خودداری کنند و با آراش و استراحت کافی خود را برای شرکت در آزمون سراسری آماده کنند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، کنکور ، روز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.