سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید 15 هزار تن میگو در سال جاری

رییس سازمان شیلات ایران از تولید 15 هزار تن میگو در سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین دغدغه برای تولید میگو سرمایه در گردش و خوراک است از این رو امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛غلامرضا رازقی معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: وضعیت آبگیری و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرها مناسب است و دوره‌ تولید نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده است.

وی با بیان این‌که ذخیره‌سازی در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و گلستان آغاز شده است، افزود: اخیرا استانداری بوشهر از محل اعتبارات استانی یک میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه برای لایروبی کانال‌های پرورش میگو اختصاص داده است که تاکنون بخشی از این کانال‌ها لایروبی شده و بخش دیگر نیز در حال اقدام است.

رازقی گفت: خوزستان در حال حاضر شرایط مناسبی از نظر تولید دارد و در صددیم برای حل مشکل نقدینگی این استان از طریق کمک‌های فنی اعتباری و اعتبارات سرمایه در گردش بخش کشاورزی این مشکل را برطرف کنیم.

رییس سازمان شیلات ایران با بیان این‌که بیشترین دغدغه پرورش میگو سرمایه در گردش و تامین خوراک است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بازار‌های صادراتی و کیفیت میگوی ایرانی، امسال حدود 50 درصد از میگوی تولید‌ شده صادر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته میگو در حال نابودی بود اما هم‌اکنون منحنی رشد تولید میگو و محصولات شیلاتی رو به بهبود است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: میگو ، جهاد ، صادرات ، شیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.