سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود مصرف کنندگان عمده برق در چهارمین بورس ایران

مدیرعامل بورس انرژی گفت: بر اساس مدلی که وزارت نیرو طراحی کرده است، مصرف کنندگان عمده برق با همکاری شرکت های برق منطقه ای می توانند برق مصرفی خود را از طریق بورس انرژی خریداری می کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سنا، شاپور محمدی با بیان مطلب فوق گفت: امکانی فراهم شده است که مصرف کنندگان عمده برق از جمله شرکت های تولیدی حاضر در بورس و فرابورس بتوانند برق مورد نیازشان را به طور مستقیم خریداری کنند.
 
محمدی درباره مزایای این شیوه خرید برق گفت: در این شیوه تأمین نقدینگی از طریق خود شرکتها انجام می شود به همین دلیل باعث افزایش حجم معاملات می شود در عین حال شرکتهای برق منطقه ای به قوت خودشان باقی هستند و همین امر درمتوازن کردن تقاضای مصرف کنندگان عمده نقش بسیاری دارد.
 
محمدی افزود: شرکت های برق منطقه ای به عنوان شرکت های خرده فروش برق به متوازن کردن تقاضاهای مصرف کنندگان عمده کمک می کنند. به عنوان مثال اگر بیش از حد خرید کردند می توانند برق اضافه را بفروشند و یا جاهایی که کمتر خریدند به کمک برق منطقه ای می توانند میزان مورد نیاز را تأمین کنند.
 
مدیر عامل بورس انرژی اظهار داشت: این فرآیند می تواند از طرفی به تأمین نقدینگی شرکتهای بزرگ که مصرف برق هزینه قابل توجهی از هزینه های جاری آنها است، کمک کند. از طرفی به صنعت برق در تأمین نقدینگی چابک تر یاری می رسانند و لزوماً تأمین نقدینگی برق وابسته به دولت نباشد و بخش خصوصی بتواند به طور مستقیم برق مورد نیاز خود را خریداری کند و برنامه ریزی هایی برای اقتصادی کردن خریدهایشان داشته باشند.

محمدی در پایان در خصوص اجرای فازهای عملیاتی این طرح گفت: وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی این طرح باید دستور العمل ها و مقررات لازم را تصویب کند که هم اکنون در این وزارتخانه در حال پیگری است و بورس انرژی بلافاصله بعد از انجام این فرآیند آماده اجرای است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.