سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

نخبگان جامعه دانشگاهی در بیداری و روشنگری جوامع بسیار حساس و مهم است

آیت ا... نوری همدانی نقش نخبگان جامعه دانشگاهی را در بیداری و روشنگری جوامع در شرایط کنونی بسیار حساس و مهم دانست.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، مرجع عالیقدر شیعیان حضرت آیت ا... العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از نخبگان / دانشجویان/روٌسا دانشگاه ها / اساتید و کارکنان دانشگاه ها و معلمان استان گفت: زندگی و تفکرات دانشمندان اسلامی نتیجه اش تمدن جوامع اسلامی بوده که غربیان از این تمدن برای تولید علوم جدید استفاده کرده اند.
حضرت آیت ا... العظمی نوری همدانی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید دانشمندان و اندیشمندان ایرانی به کمک نخبگان و دانشجویان مجد و عظمت در تولید علم را دوباره کسب کنند.
مرجع تقلید عالیقدر تشیع در بخش دیگری از سخنانش به جنگهای صلیبی اشاره کرد و افزود : در این جنگ ها علوم مسلمانان به دست غربیها افتاد.
حضرت آیت ا... العظمی نوری همدانی با اشاره به 7 اصل علم / ایمان / حکومت اسلامی / وحدت مسلمانان / روحیه جهادی به دور از رباخواری و سلطه پذیر بودن و خودکفایی و مستقل بودن افزود این 7 اصل برای عزت انسان ضروری است .
ایشان نقش نخبگان جامعه دانشگاهی را در بیداری و روشنگری جوامع در شرایط کنونی بسیار حساس و مهم دانست و تصریح کرد : شما باید با جهاد به معنای مرزبانی در برابر فرهنگی که با فرهنگ جامعه مخالف دارد مرکب استکبار را به زیر بکشید چرا که چشم جهان اسلام و ایران به شما دوخته شده است .
در این دیدار که نماینده ولی فقیه در استان استاندار مرکزی و معاون امنیتی و سیاسی استاندار هم حضور داشتند آیت ا... دری نماینده ولی فقیه در استان هم گفت با توجه به رسالت عظیمی که شهدا و امام راحل و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب بر عهده همگان به ویژه نخبگان گذاشته اند همه جامعه دانشجویی و دانشگاهی و قشر فرهنگی را به مسولیت پذیری سفارش کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به جهاد اخلاقی تبلیغی سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: در حکومت عدل الهی کسانی منتظر واقعی امام زمان عج هستند که نسبت به مسائل و مشکلات جوامع اسلامی بی تفاوت نباشند و پاسخ گو باشند ./س


برچسب ها: نخبگان ، روشنفکری ، جوامع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.