سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

راه اندازي خانه باستان شناسي در سيستان و بلوچستان

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي سيستان و بلوچستان از آغاز فعاليت رسمي خانه باستان شناسي اين استان طي چند روز آينده در منزل تاريخي شمسي در زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، ملك سنجراني افزود: راه اندازي خانه باستان شناسي به عنوان اتاق فكر محلي براي حضور و گردهمايي اساتيد دانشگاه و باستان شناسان سيستان و بلوچستان و اتخاذ تصميمات لازم در اين رابطه خواهد بود.

وي گفت: راه اندازي اين اتاق فكر نقش مهمي در سازماندهي به عمليات هاي باستان شناسي در مناطق مختلف سيستان و بلوچستان خواهد داشت.

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي سيستان و بلوچستان همچنين اضافه کرد: منزل تاريخي شمسي مربوط به دوره پهلوي اول در خيابان شريعتي زاهدان در تاريخ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۰ به ‌عنوان يكي از آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

وي گفت: منزل شمسي يكي از نمونه هاي معماري سبك يزدي در بافت اوليه شهر زاهدان محسوب مي شود كه داراي فضاهاي معماري سنتي از جمله هشتي، حمام، مطبخ، رواقي با طاق نماهاي هلالي شكل، مجموعه اي از اتاقها و انبارهاست.

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي سيستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اين منزل تاريخي با معماري منحصر بفرد متعلق به آقاي شمسي بود كه با قيمت سه ميليارد ريال توسط ميراث فرهنگي خريداري شده است. ادامه داد: شرايط لازم براي نمايش اين مكان تاريخي به گردشگران مهيا شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.