سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

ساکنان اردبیل همچنان از هوای بهاری برخوردار می باشند

ساکنان اردبیل و قسمت وسیعی از این استان با گذشت پنج روز از شروع تابستان همچنان از حال و هوای بهاری برخوردار می باشند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / در چند روز گذشته به خاطر نفوذ زبانه های جریان پرفشار سرد سطح زمین از عرض های شمالی به منطقه بیشینه دمای هوا در شهرستان سردسیر اردبیل از 24 درجه سلسیوس (سانتیگراد) بالای صفر فراتر نرفته است و ساکنان این شهرستان در خنک ترین ساعات نیز از هوای هشت درجه بالای صفر برخوردار بوده اند.

همچنین همراهی این جریان با رطوبتی که هنگام گذر از روی دریای خزر کسب می کند و نیز وجود جریان های ناپایدار به شکل نسبی ضعیف در تراز میانی جو سبب وقوع بارش هایی به شکل رگبار و رعد و برق پراکنده به خصوص در ساعات عصر و پایانی روز در منطقه می شود.

در حالیکه ساکنان قسمت وسیعی از ایران زمین به لحاظ استقرار جو پایدار و تابش پرتوهای آفتاب تابستانی از شدت گرمای هوا کلاف شده اند در اردبیل مجموع این شرایط جوی ؛ حال و هوایی بطور کامل بهاری و دل انگیز را بر منطقه حاکم نموده و این وضعیت علاوه بر ساکنان بومی ؛ جمع زیادی از مسافران و میهمانان تابستانی در منطقه را به وجد آورده است.
اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردیبل اعلام کرده است که تا پایان هفته هوای قسمت وسیعی از این استان خنک خواهند بود و گاهی به خصوص در عصرها امکان رشد ابر و وقوع رگبار و رعد و برق در این نقاط وجود دارد.

اردبیل به خصوص قسمت مرکزی این استان شامل شهرستانهای اردبیل ؛ نمین ؛ نیر ؛ سرعین و مشگین شهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در مسیر جریان ها و سامانه های گوناگون از شراط جوی و اقلیمی بسیار متغیر و متفاوتی در مقایسه با سایر نقاط کشورمان برخوردار می باشد.

سالانه بیش از پنج میلیون نفر مسافر و گردشگر به منظور برخورداری از این هوای دلپذیر و نیز سایر جاذبه های تاریخی و طبیعی اردبیل به این استان مسافرت
می نمایند/س 

برچسب ها: اردبیل ، حال ، و ، هوای ، بهاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.