سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پي افشاگري هاي اخير؛

تلاش قانونگذاران کاليفرنيايي براي حفاظت از روزنامه نگاران در مقابل جاسوسي دولت آمريکا

به گزارش خبرگزاري "آسوشيتدپرس" جمعي از قانونگذاران ايالت کاليفرنيا در پي يافتن راه هايي تازه به منظور حفاظت از روزنامه نگاران و خبرنگاران آمريکايي در مقابل اقدامات جاسوسي و استراق سمع دستگاه هاي اطلاعاتي فدرال آمريکا هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شينهوا، اين خبرگزاري در ادامه افزوده است که گروهي از قانونگذاران آمريکايي از هر دو حزب جمهوريخواه و دموکرات روز گذشته طرح جديدي را در اين باره مورد بررسي قرار دادند. "تد ليو" سناتور ايالت کاليفرنيا مطرح نمودن يان طرح جديد اظهار داشته که بسياري از خبرنگاران و روزنامه نگاران آمريکايي هدف جاسوسي و استراق سمع دستگاه اطلاعاتي آن کشور قرار گرفته اند.

وي در اين باره افزوده است "خبرنگاران و روزنامه نگاران ايالت کاليفرنيا مي بايستي بشدت نگران گزارش اخير منتشر شده اي باشند که نشان مي دهد دستگاه اطلاعاتي آمريکا به گردآوري محرمانه اطلاعات از روزنامه نگاران و استراق سمع تماس هاي تلفني آنان پرداخته است." 

اين قانونگذار آمريکايي با اذعان به وجود "فساد" در دستگاه اداري و اطلاعاتي دولت آمريکا افزوده است "فساد در تمامي عرصه هاي دولتي رسوخ پيدا کرده است. ما خوساتار دولتي صادق هستيم که مردم کشورمان را در مورد حوادثي که پيرامون ما در جريان است بخوبي آگاه سازد."

گفتني است که اين طرح از سوي کميته مجلس کاليفرنيا مورد بررسي قرار گرفته و هفته آينده مورد ارزيابي نهايي قرار مي گيرد و به راي گذاشته خواهد شد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.