سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌لاشکي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشريح کرد

پشت پرده تخريب "باغ‌ گياه‌شناسي نوشهر"

نماينده نوشهر ماجراي تخريب باغ گياه‌شناسي نوشهر را تشريح کرد.

قاسم احمدي‌ لاشکي نماينده نوشهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، به تشريح ماجراي تخريب "باغ گياه‌شناسي نوشهر"  پرداخت و گفت: اينکه در برخي خبرها منتشر شده که باغ گياه‌شناسي نوشهر تخريب شده است صحت نداشته و تخريبي در کار نيست.

وي افزود: از رئيس کميسيون کشاورزي مجلس و معاون پژوهش وزارت جهاد کشاورزي و ساير مسئولان زيربط درخواست کردم که تا از نزديک در اين محل حضور يافتهو براي تعامل موضوع را پيگيري کنيم.

احمدي‌ لاشکي با بيان اينکه بنده به عنوان يک دانشگاهي مخالف آسيب‌ ديدن ايستگاه‌هاي تحقيقاتي هستم، گفت: چندي پيش بنا بود مسيري در محدوده باغ گياه‌شناسي احداث شود ولي دوستان جلوي آن را گرفتند و دو سال بعد کار ميداني در اين زمينه صورت گرفت و 6 گزينه مهم بررسي شد.

وي افزود: هدف از ايجاد مسير از محوطه باغ گياه‌شناسي نوشهر به دليل توسعه بندر نوشهر بوده و يکي از مصوبات هيئت دولت در سفر استاني اين شهر است و امضاي وزير جهاد کشاورزي به عنوان بالاترين مسئول اين حوزه را دارد.

احمدي‌ لاشکي گفت: بندر نوشهر با قدمتي 90 ساله در حال تعطيل شدن است و اگر تعطيل شود نوشهر تعطيل خواهد شد بنابراين بايد يک راهي پيدا کنيم.

وي گفت: بنده خودم از نزديک رفتم و موضوع را بررسي کردم که حتي براي جلوگيري از قطع دو اصله درخت يک ساختمان چهار طبقه خريداري شد.

نماينده نوشهر با بيان اينکه تخريب "باغ گياه‌شناسي نوشهر" درست نيست، گفت: اين پارک حدود 38.5 هکتار است که سابقه 50 ساله داشته و در صورت احداث جاده از کنار اين پارک حدود 2 هکتار از بين مي‌رود ضمن آنکه در اين مسير گونه‌هاي گياهي مهمي وجود ندارد.

احمدي‌لاشکي خاطرنشان کرد: در قبال استفاده از 2 هکتار اين پارک اعلام کرديم براي تقويت "باغ گياه‌شناسي نوشهر" اقدامات لازم را انجام داده و آزمايشگاه‌هاي آن را تقويت کنند.

وي گفت: در حال حاضر صرفا مرحله ميخ‌کوبي انجام شده تا مسير مشخص شود و هيچ‌گونه تخريبي صورت نگرفته است.

نماينده نوشهر اظهار داشت: از همين تريبون از تمام دوستد‌داران زيست محيط و ساير مسئولان دعوت مي‌کنم با حضور در نوشهر از اين مجموعه بازديد کنند.

احمدي‌لاشکي همچنين در خصوص برخي اظهارنظرها مبني براينکه احداث اين جاده و تردد ماشين آلات باعث آسيب ديدن به "باغ گياه شناسي" نوشهر مي‌شود، گفت: اين درست نيست چرا که در حال حاضر هر چهار طرف اين مجموعه جاده قرار دارد.

وي افزود: يک طرف باغ گياه‌شناسي نوشهر خيابان اصلي، يک طرف خيابان شريعتي، يک طرف خيابان ملت و يک طرف کمربندي است.

نماينده نوشهر در پايان خاطرنشان کرد: بنابراين هيچ‌گونه تخريبي در کار نبوده و بايد براي رسيدن به نتيجه تعامل صورت گيرد.

انتهاي‌ پيام/

برچسب ها: پارک ، گیاه ، شناسی ، نوشهر ، تخریب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.