سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست تخصصي با تشكل هاي صنعتي صورت گرفت:

بررسي راهكارهاي تحقق سياست هاي كلي توليد ملي

راهكارهاي تحقق سياست هاي كلي توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در يك نشست تخصصي كه با حضور تشكل هاي صنعتي برگزار شد مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  «شاتا»، در اين نشست معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن وتجارت «محسن صالحي نيا» با بيان اينكه گسترش حمايت از توليدات ساخت داخل و سرمايه ايراني بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد افزود: كه توليد و صنعت، نقش بي بديل و ركن مهم پيشرفت كشور تلقي مي شود.

وي گفت: براي اينكه بتوانيم درك درستي از مسئله داشته باشيم و همچنين از تعارف و تكرار نيز پرهيز كنيم، ابتدا در گام نخست بايد به تبيين مفهوم حمايت از توليد و سرمايه ملي و ضرورت آن پرداخت.

صالحي نيا ادامه داد: مهمترين مفهوم حمايت و توجه به توليد و سرمايه داخلي اين است كه شرايطي فراهم شود كه محصولات توليد شده در داخل قابليت رقابت با مشابه خارجي خود را كسب كند تا توليدكنندگان داخلي ضمن داشتن دسترسي به بازارهاي داخلي و خارجي بصورت عادلانه و صحيح با توليد كنندگان و صنعتگران خارجي رقابت كنند. البته تحقق اين امر در گرو توجه، برنامه ريزي، كارشناسي دقيق و هوشمندانه و عزم جدي در همه حوزه هاست.

وي در ادامه با بيان اينكه بايد براي بازسازي و نوسازي ساختار صنعتي كشور برنامه داشته باشيم افزود: ايجاد امكان دسترسي توليدكنندگان به ماشين آلات و فناوري هاي مورد نياز جهت بهبود پايدار توليد در كشور از طريق در نظر گرفتن وام هاي كم بهره يا بدون بهره براي خريد ماشين آلات و كمك به توليدكنندگان جهت راه اندازي مراكز تحقيق و توسعه در واحد هاي توليدي از جمله راهكارهايي است كه بايد براي تحقق سياست هاي كلي توليد ملي مورد توجه قرار بگيرد.

در ادامه اين نشست نيز اعضاي تشكل هاي صنعتي به ارائه مشكلات در صنعت خود پرداختند و راهكارهاي خود را ارائه دادند.

ارائه تسهيلات ارزان قيمت براي اصلاح و بازسازي ساختار توليد، تامين نقدينگي و ثبات قوانين و تعرفه ها از جمله خواسته هاي توليد كنندگان در اين نشست تخصصي بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ملی ، راهکار ، حمایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.