سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطلاع رساني و فرهنگ‌سازي، نياز "بازار سرمايه"

خروج از اقتصاد بانک محور با اصلاح سياست گذاري صحيح در جهت اطلاع رساني و فرهنگ سازي براي سرمايه گذاري در بازار سرمايه امکان پذيز مي‌شود.

غلامحسين تقي نتاج کارشناس اقتصادي در گفتگو با گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه ضعف توسعه و ترويج فرهنگ سهام داري باعث شده بازار سرمايه مورد غفلت واقع شود، تصريح کرد: مردم به دنبال آسان‌ترين روش سرمايه گذاري يعني بازار پول هستند.

وي افزود: اين در حالي است که بازار سرمايه از سابقه طولاني برخوردار است، اما به دليل عدم اطلاع رساني و فرهنگ سازي درست، فقط تعداد محدود از افراد با اين بازار در ارتباط هستند به خصوص در بخش افراد حقيقي که اين رويه بسيار کندتر است.

اين کارشناس اقتصادي اظهار داشت: با توجه به اينکه توسعه فرهنگ سهام داري در کشور از سرعت چندان قابل قبولي برخوردار نيست، بانک‌ها به عنوان محور تامين مالي بخش‌هاي اقتصادي قرار گرفته‌اند که اين رويه بايد تغيير آن مستلزم زمان طولاني است.

تقي نتاج خاطر نشان کرد: با اصلاح سياستگذاري‌ها مي‌توان اميدوار بود که بخش‌هايي از اقتصاد که با کمبود منابع مواجه‌اند و نياز به تسهيلات دارند، از منابع لازم بهر‌ه‌مند شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، فرهنگ ، سهام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.