سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحيمي:

10 ميليارد ريال به صندوق قرض‌الحسنه پرستاران واريز مي‌شود/ اعطاي نشان لياقت به پرستاران نمونه کشور

معاون اول رئيس‌جمهور گفت:‌ دولت با هدف تقويت صندوق قرض‌الحسنه پرستاران براي اين قشر از جامعه مبلغي بالغ بر 10 ميليارد ريال اختصاص داده كه در آينده به اين صندوق واريز خواهد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، محمدرضا رحيمي امروز (سه‌شنبه) در مراسم تقدير از دولت خدمتگزار و دست‌اندركاران تحقق پنج مصوبه تاريخي در عرصه پرستاري كشور كه به همت سازمان پرستاري كشور برگزار شد، اظهارداشت: دولت با هدف تقويت صندوق قرض‌الحسنه پرستاران براي اين قشر از جامعه مبلغي بالغ بر 10 ميليارد ريال اختصاص داده  كه در آينده به اين صندوق واريز خواهد كرد.

وي افزود: انشاءالله اين وجه طي روزهاي آينده به اين صندوق واريز خواهد شد تا پرستاران بتوانند از وام‌هاي قرض‌الحسنه استفاده كنند.
 
معاون اول رئيس‌جمهور يادآور شد: معاونت پرستاري با تلاش‌ها و پيگيري‌هاي مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همچنين تلاش‌هاي دولت خدمتگزار در اين وزارتخانه تاسيس شد.
 
رحيمي در ادامه از رئيس سازمان نظام پرستاري خواست تا در راستاي تقويت اطلاع‌رساني در زمينه اقدامات بحق و شايسته پرستاران در عرصه خدمتگزاري اقدام كند.
 
معاون اول رئيس‌جمهور تصريح كرد: نظام پرستاري بايد به روز بودن اطلاعات خود را در اقصي نقاط كشور به گوش همگان برسانند.
 
رحيمي با اشاره به ايجاد طب سنتي در كنار طب مدرن گفت: خوشبختانه طب ايراني يا سنتي اسلامي به همت دست‌اندركاران عرصه پزشكي كشور و تلاش‌هاي دولت احيا شده است كه بايد اقدامات لازم در اين بخش انجام شود و نظام پرستاري نيز بايد براي اين طب پرستار تربيت كند.
 
رحيمي با اعلام دو خبر درباره تعرفه گذاري در امر پزشكي طي هفته آينده و ارائه نشان خدمت و لياقت به چند نفر از پرستاران نمونه كشور، افزود: حق جامعه پرستاران بايد ادا شود.
 
وي خطاب به معاون پرستاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور گفت: اين معاونت بايد پرچمدار حمايت از پرستاران باشد و پيوسته اين پرچم را در اهتزاز نگه دارد.
 
رحيمي در ادامه درخصوص امكان اعزام برخي پرستان به حج نيز افزود: طي اين هفته سهميه حج پرستاران به سازمان حج ابلاغ خواهد شد.
 
معاون اول رئيس جمهور از رئيس سازمان نظام پرستاري كه در اين سالها پيگير حل مسائل جامعه پرستاران بوده تشكر كرد.
 
مراسم تقدير از دولت و ساير دست اندركاران تحقق پنج مصوبه تاريخي در عرصه پرستاري كشور صبح امروز سه شنبه با حضور معاون اول رييس جمهور در موسسه فرهنگي سيدالشهدا برگزار شد؛ در اين مراسم با حضور معاون اول رييس جمهور، از سند تحول حرفه پرستاري در نظام سلامت در ۱۸ بند، رونمايي شد.
 
رحيمي در اين مراسم در حاشيه سند رونمايي شده نوشت: اين سند، سند مباركي است كه براي حرفه پرستاري كشور و پرستاران مفيد خواهد بود .
 
در اين مراسم مادر پرستاري كشور از حمايتها و الطاف معاون اول رئيس جمهور و دولت خدمتگزار در عرصه خدمت به نظام پرستاري كشور به وي لقب پدر پرستاري داد.
 
در ادامه اين مراسم از تعدادي افراد فعال در عرصه پزشكي با اهدا لوح سپاس و تابلويي منقش به قلم زني تقدير شد.
 
جامعه پرستاران كشور نيز در اين مراسم از محمود احمدي نژاد رئيس جمهور و محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور با اهدا لوح يادبود و تابلويي منقش به قلم زني قدرداني شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: رحیمی ، دولت ، پرستاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.