سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

در سه ماهه اول امسال کرمانشاه 122 بار لرزید

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از لرزش 122باره در سه ماهه اول امسال خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


فرهاد فروزی گفت: در سه ماهه نخست امسال در مجموع 122 زمین لرزه در استان کرمانشاه رخ داد که بزرگترین آنها 22 خرداد ماه و در ساعت 22 و 28 دقیقه در حوالی تازه آباد و با بزرگی 2.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین رخ داد.

وی تصریح کرد: از این تعداد زمین لرزه، 15 مورد در فروردین ماه، 39 مورد در اردیبشهت ماه و 68 مورد در خرداد ماه رخ داده است.

به گفته این مسئول تازه آباد، گهواره، هلشی و نوسود به ترتیب بیشترین آمار زمین لرزه ها را به خود اختصاص دادند.

فروزی ضمن مقایسه تعداد زمین لرزه های سه ماهه اول سال جاری با سه ماهه سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سه ماهه سال 91 در مجموع 45 زمین لرزه در استان کرمانشاه به وقع پیوست.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه درادامه افزود: بزرگترین زمین لرزه سه ماهه اول سال گذشته را در تاریخ یازدهم فروردین ماه در ساعت6 و 58 دقیقهو با بزرگی 3.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین درحوالی سراب نیلوفر رخ داد.

وی گفت: از 45 زمین لرزه سه ماهه اول سال گذشته، 16 مورد در فروردین ماه، 13 مورد در اردیبهشت و 16 مورد در خرداد ماه رخ داده است.

فروزی در ادامه شبکه لرزه نگاری کرمانشاه را مرکز منطقه لرزه نگاری غرب کشور دانست که با پوشش تمامی ایستگاه ها و شبکه های لرزه نگاری استان های کرمانشاه، همدان، لرستان، کردستان و ایلام به طور شبانه روزی کار ثبت و پردازش رخدادهای لرزه ای کشور را بر عهده دارد./ع

برچسب ها: کرمانشاه ، سه ، امسال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.