سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت و ساز کشور نیازمند حضور کاردانهای فنی ساختمان است

مدیر کل مقررات ملی ساختمان گفت: برای ساخت یک ساختمان باید مهندس، کاردان، معمار تجربی و کارگر فنی در کنار هم حضور داشته باشند و حذف هریک از این سه حلقه در ساختمان مشکل ساز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا هوایی مدیر کل مقررات ملی ساختمان درهمایش صنعتی سازی و تکنولوژی نوین ساختمان در جمع خبرنگاران  در خصوص به کارگیری کاردانهایی فنی ساختمان در ساخت و ساز کشور ،گفت : در این بحث به جای نگاه جزیره ای به مسائل، باید مولفه های لازم برای ساخت و ساز مشخص شود .

 هوایی با اشاره به اینکه برای ساخت یک ساختمان باید مهندس، کاردان، معمار تجربی و کارگر فنی در کنار هم حضور داشته باشند ،افزود:  حذف هریک از این سه حلقه  در ساختمان مشکل ساز می شود.

وی  با اشاره به اینکه در رشته مهندسی، دروس در زمینه کارگاهی اندک است افزود: کاردان ها به دلیل  تخصصی بودن دروس دوره های کارگاهی جایگاه مهمی در این بخش دارند و نیاز است که این افراد در پروسه ساخت و ساز حضور داشته باشند.

هوایی با تأکید به اینکه باید از تجربه معماران تجربی به نحو احسن بهره گرفته شود، افزود:این افراد می توانند در بحث اجرای مقررات ملی ساختمان کمک شایانی کنند و باید برای کسب تجربه این افراد به آنها التماس کنیم.

هوایی همچنین به کاردانهای فنی ساختمان این مژده را داد که از این پس این افراد در تمامی استانهای کشور و در شهرهایی با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر حق نظارت  بر ساخت و ساز را دارند البته در استان تهران کاردانهای فنی می توانند در کلیه شهرهای استان ،  به استثناء  شهر تهران نظارت کنند .  

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.