سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/طی سه ماهه اول امسال انجام شد:

صادرات 625میلیون دلار کالا ازمرزهای قصرشیرین به عراق

سرپرست فرمانداری قصرشیرین اعلام کرد: در سه ماهه اول امسال، 625 میلیون دلار انواع کالا از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان به کشور عراق و اقلیم کردستان صادر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

یاور محمدی گفت:در مجموع میزان صادرات کالا از مرزهای این شهرستان نسبت به سه ماهه اول سال گذشته از نظر ارزش دلاری 15 درصد و از نظر ارزش وزنی 42درصد افزایش داشته است.

وی درادامه بااعلام اینکه در این مدت ارزش وزنی کالاهای صادر شده یک میلیون و 400 هزار تن بوده که بخش عمده آن از طریق مرز پرویزخان به اقلیم کردستان صادر شده است گفت : از مجموع صادرات این مدت، 552 میلیون دلار به ارزش وزنی 840 هزار تن از مرز رسمی پرویزخان و 73 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی 560 هزار تن از مرز خسروی به عراق صادر شده است.

وی تصریح کرد: سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی، شیلنگ پلاستیکی، هندوانه، ماست و کفش مهمترین کالاهای صادراتی ایران به کشور عراق در این مدت بوده است.

به گفته محمدی، مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که بطور متوسط هر سال حدود 50 درصد از صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از این مرز انجام می شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین خاطر نشان کرد: روزانه بطور متوسط 800 دستگاه کامیون کالاها از مرز پرویزخان و 300 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز خسروی به عراق صادر می شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، در مجموع 85 هزار و 300 زائر ایرانی و عراقی از مرز خسروی به داخل و خارج کشور تردد کرده اند که از این میزان 45 هزار و 200 زائر ایرانی و عراقی به داخل کشور آمده و 40 هزار و 100 زائر نیز از این مرز رسمی و بین المللی با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه خارج شده اند.

محمدی ادامه داد: در سه ماه اول امسال در مجموع 39 هزار و 500 مسافر و گردشگر ایرانی و عراقی نیز از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان شده و 37 هزار و 100 نفر نیز در این مدت از این معبر رسمی به اقلیم کردستان عراق سفر کرده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی است که مرز پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و مرز خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز بوده و علاوه بر صادرات کالا، تردد زوار عتبات عالیات نیز از این مرز انجام می شود./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، مرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.