سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم واشنگتن از گسترش همكاري‌هاي ايران و گرجستان

بر اساس گزارش‌ها افزایش همكاري‌هاي تجاري ايران و گرجستان موجب خشم دولت آمريكا شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي ،افزایش همكاري‌هاي تجاري ايران و گرجستان موجب خشم واشنگتن شده و دولت آمريكا را بر آن داشته تا هيئتي از خزانه داري اين كشور را  به "تفليس" در راستاي كاهش اين همكاري‌ها بفرستد.

"هنری صفوی"، استاد آمریکایی ایرانی تبار، معتقد است که تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران بر سر برنامه انرژی هسته‌ای  انگیزه سیاسی دارد.

وي اظهار داشت: اين غير قابل قبول است که ایران از گرجستان  براي دور زدن تحریم یا پول شویی استفاده کرده است.

آمریکا، رژيم صهيونيستي و برخی از متحدانشان بارها ایران را به دليل اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود متهم کرده و در راستاي اين امر یک سری از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه علیه ايران به منظور منع از پیشرفت برنامه انرژی هسته‌ای تحمیل کرده است.

ایران اتهام فعالیت‌های غيرقانوني انرژی هسته‌ای خود را به شدت رد می کند، زيرا  به عنوان یکی از امضا کنندگان متعهد به پیمان منع گسترش (
NPT) و عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی است و حق استفاده از فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز را حق خود مي‌داند.

"یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) اظهار داشت كه تحریم "هیچ تاثیری" در فعاليت انرژی هسته‌ای ایران نداشته است.

 بر اساس اين گزارش و در راستاي همكاري‌هاي بيشتر، گرجستان قوانین ويزاي رايگان براي سفر و روابط دوستانه با ایران را درنظر گرفته است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، گرجستان ، همکاری ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.