سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

پانزدهمین جشنواره منطقه ای نمایش عروسکی در خراسان جنوبی

پانزدهمین جشنواره منطقه ای نمایش عروسکی با حضور ۱۷ گروه نمایشی از ۷ استان کشور امروز (۴ تیر) در بیرجند؛ مرکز استان خراسان جنوبی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  بیرجند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در سینما بهمن بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: خراسان جنوبی با 2 گروه، مازندران 2 گروه، چهارمحال و بختیاری چهار گروه، خوزستان چهار گروه، آذربایجان شرقی سه گروه، قزوین و قم هرکدام با یک گروه در این جشنواره شرکت کرده اند.

 

عبدالرضا صمدی با تاکید بر اینکه 160 کودک و نوجوان در این جشنواره به رقابت می پردازند، افزود: از مجموع نمایش‌های اجرا شده 2 گروه در بخش اعضا و یک گروه در بخش مربیان به مرحله کشوری که در شهریور برگزار می شود، راه می یابند.

 وی افزود: 14 گروه نمایشی در بخش اعضا و سه گروه در بخش مربیان برای حضور در پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی به میزبانی بیرجند اعلام آمادگی کرده اند.

 به گفته وی، جشنواره منطقه ای نمایش عروسکی خراسان جنوبی فرصتی مناسب برای شناخت و تقویت استعدادهای نمایشی کودکان و نوجوانان و آشکار شدن ظرفیت های نهفته نمایش استان است.

 مدیر اجرایی پانزدهمین جشنواره منطقه ای نمایش عروسکی خاطرنشان کرد: داوری این جشنواره در دو بخش اعضا و مربیان بر عهده کارشناس مجرب تئاتر کانون و کارگردانان حرفه‌ای نمایش‌عروسکی گذاشته شده است.

 صمدی یادآور شد: در حاشیه برگزاری این جشنواره، کارگاه نقد و بررسی نمایش‌ها و به همراه نمایشگاهی از عروسک‌های بومی ومحلی برگزار می شود./ب

برچسب ها: نمایشی ، فکری ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.