سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار تماشاگران تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد

با پایان بهار و از نخستین روزهای تابستان، 26 هزار و 455 نفر از نمایش های تماشاخانه ایرانشهر و بیش از 90 هزار نفر از سایت هنری این مجموعه دیدن کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، همزمان با پایان بهار و از نخستین روزهای تابستان 26 هزار و 455 نفر از نمایش های صحنه‌ای تماشاخانه ایرانشهر دیدن کردند. در فصلی که گذشت تماشاخانه ایرانشهر علاوه بر اجراهای اعلام شده در این مجموعه، میزبان نمایشگاه عکس جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، نمایشنامه خوانی خانه تئاتر ایران، اجراهای نمایش خیابانی  مربوط به جشنواره تئاتر دانشگاهی و همچنین جشنواره 15 خرداد و برگزاری شش مراسم افتتاح نمایش با حضور هنرمندان نامی کشور، جشن های محیطی به مناسبت روز جهانی تئاتر و ... نیز بوده است.
بر همین اساس، نمایش هایی چون "باغ آلبالو" به کارگردانی حسن معجونی، "قرار داد با مرگ" به کارگردانی داریوش مودبیان، "سه گانه اورنگ" اثر محمد حاتمی، "یرما" اثر علی رفیعی، "شام با دوستان" به کارگردانی آیدا کیخایی و "مرد بالشی" به کارگردانی مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی نیز از نمایش‌ های اصلی تماشاخانه ایرانشهر بودند که با استقبال هنرمندان و مخاطبان اجرا شدند.
سایت تماشاخانه ایرانشهر نیز در بهار مورد استقبال و بازدید مخاطبان واقع شد و بیش از 90 هزار نفر با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مجموعه، ضمن اطلاع از مجموعه برنامه های فرهنگی- هنری این مجموعه، از اخبار و گزارش های این سایت اطلاعات مورد نظر را کسب  کردند.
گفتنی است، از ابتدای خردادماه امسال، نمایش های "یرما" علی رفیعی، "شام با دوستان" آیدا کیخایی و "مرد بالشی" محمد یعقوبی و آیدا کیخایی در سالن های تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته اند.
نمایش "یرما" نوشته فدریکو گارسیا لورکا و طراحی و کارگردانی علی رفیعی که از اول خردادماه اجراهای خود را آغاز کرده است، هر شب به جز شنبه ها ساعت 20 در تالار استاد سمندریان اجرا می‌شود.
نمایش "شام با دوستان" نوشته دونالد مارگولیز و ترجمه زهره جواهری و کارگردانی آیدا کیخایی، از 6 خردادماه ساعت 18:30 در تالار شماره یک ایرانشهر اجرا می شود. نیکی کریمی، بهناز جعفری، احمد ساعتچیان و امیررضا دلاوری بازیگران این نمایش  هستند.
نمایش "مرد بالشی" نوشته مارتین مک‌ دونا کار مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی شامگاه سوم خردادماه اجرای خود را در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است. نمایش "مرد بالشی" با حضور علی سرابی، پیام دهکردی، احمد مهرانفر و نوید محمدزاده ساعت 20:30 در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.
علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر اخبار هنری مجموعه تماشاخانه ایرانشهر یا رزرو بلیت نمایش های یاد شده، از طریق شماره های 88814115، 88814125 و 88814126 با این مجموعه در ارتباط باشند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.