سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير راه و شهرسازي:

رشد 13 برابري ساخت واحد مسكوني روستايي در هشت سال اخير

وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: ميزان ساخت واحد مسكوني در روستاها در مقايسه با هشت سال پيش از آغاز دولت نهم رشد 6/13 درصدي را نشان مي دهد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران  و به نقل از واحد اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي علي نيكزاد در حاشيه افتتاح واحدهاي مسكوني مهر منطقه لارستان در استان فارس به آمار ساخت واحدهاي مسكوني شهري و روستايي در دولت هاي نهم و دهم اشاره كرد و گفت: در دو دولت گذشته يك ميليون و 700 هزار واحد مسكوني روستايي نوسازي و تحويل روستاييان شده است. كه اين ميزان ساخت واحد مسكوني در روستاها در مقايسه با هشت سال پيش از آغاز دولت نهم رشد 6/13 درصدي را نشان مي دهد.

وي اظهار داشت: كار ساخت دو ميليون و 120 هزار واحد مسكوني روستايي در دولت هاي نهم ودهم آغاز شد كه هم اكنون تنها 420 هزار واحد آن ها در حال ساخت و تكميل هستند و مابقي تحويل متقاضيان شده است.

وزير راه و شهرسازي به آمار ساخت واحدهاي مسكوني شهري در دولت هاي نهم و دهم نيز اشاره كرد و افزود: در اين دولت ها كار ساخت دو ميليون و 180 هزار واحد مسكوني شهري آغاز شد كه هم اكنون 500 هزار واحد مسكوني از اين تعداد رو به اتمام هستند و مابقي واحدها تحويل متقاضيان شده است.

وي ادامه داد: تعداد كل واحدهاي مسكوني شهري و روستايي كه كار ساخت آنها در دولت هاي نهم و دهم با واگذاري زمين رايگان، پرداخت تسهيلات قرض الحسنه –تامين تاسيسات زيربنايي و در حد امكان تاسيسات روبنايي آغاز شد به 4 ميليون و 300 هزار واحد مي رسد كه از اين تعداد اتمام كار 920 هزار واحد باقيمانده در دستور كار سال 1392 است.

 نيكزاد با بيان اين كه در سال 85، 4 ميليون و 330 هزار نفر در 888 هزار واحد مسكوني استان فارس زندگي مي‌كردند، تصريح كرد: طي دولت هاي نهم و دهم كار ساخت 267 هزار واحد مسكوني شهري و روستايي در اين استان آغاز شد كه در حال حاضر غير از 8 هزار واحد باقيمانده بقيه واحدها تحويل متقاضيان شده است.

وي با اشاره به اين كه عمليات تكميل 80 هزار واحد باقيمانده در استان فارس تا پايان سال 92 بايد به اتمام برسد، گفت: امروز در منطقه لارستان استان فارس 4111 واحد مسكوني و محور 203 كيلومتري لار – جهرم – بندرعباس با هزينه 45.2 ميليارد تومان به بهره‌برداري رسيد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.