سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقلید صدا هنر مغز است!

دانشمندان به تازگی دریافته اند ،در بعضی از افراد مناطق خاصی از مغز توانایی تقلید صدا و یا صحبت به لهجه جدید را دارد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ تحقیقات جدید نشان می دهد هر زمان که افراد سعی می کنند سخنان یک دوست یا شخصیت مشهور سینمایی را تقليد کنند، در قسمت های خاصی از مغز این افراد سوئیچ صورت می گیرد که باعث توانایی انجام این عمل می شود.

گفتنی است، صدا یک کانال قدرتمند برای بیان هویت افراد است و وسیله انتقال اطلاعات مانند جنس، سن و محل تولد، اما مهمتر از همه، بیان مکالمه می باشد.

بررسی ها نشان می دهند، هدف دانشمندان پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی کنترل مغز از طریق این ابزار ارتباطی بسیار انعطاف پذیراست که به طور بالقوه می تواند به درمان های جدید برای کسانی که پس از آسیب مغزی یا سکته مغزی به دنبال بازیابی قدرت مکالمه خود هستند کمک شایانی کند.
دانشمندان با استفاده از اسکنر fMRI موردی برای ردیابی فعالیت مغز در زمان واقعی انجام تقلید صدا توانسته اند به این نتایج دست یابند. آنها دریافتند که زمانی که فرد عمدا صدای خود را تغییر می دهد، دو منطقه از مغز تغییر می کنند که سبب این اتقاق می شود.

دانشمندان در حال بررسی هرچه بیشتر برروی این قدرت می باشند و عملکرد مغز را در هر دو حالت تقلید صدا و صحبت به لهجه دیگر بررسی می کنند تا تفاوت بین این دو عمل و عملکرد مغز برایشان آشکار تر گردد.
برچسب ها: مغز ، صدا ، تقلید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.