سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

خبرنگاران، یاور قدرتمند قوه قضائیه، در ترویج فرهنگ حقوقی کشور هستند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت:با همفکری اصحاب رسانه و اهل قلم، ترویج فرهنگ حقوقی و قضایی با قدرت و انسجام بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، غلامرضا انصاری در نشست خبری خود و بیان دستا‌وردهای دادگستری استان اصفهان در سال گذشته، تصریح کرد: رسیدگی دقیق و همه‌جانبه به پرونده‌های فساد اقتصادی و مبارزه با قاچاقچیان، از جمله اقدامات مهم صورت گرفته است.

وی به مقایسه ورودی پرونده‌های کیفری و حقوقی به دادگستری اصفهان در سال 1391 نسبت به سال 1390پرداخت وبا اشاره به اینکه جرائمی مانند "سرقت مستوجب تعزیر" 13.8 درصد، "ضرب و جرح عمدی" 11.9 درصد، "توهین" 8.7 درصد، "خیانت در امانت" 20 درصد، "مطالبه وجه چک" 36.6 درصد و طلاق توافقی 11 درصد، رشد داشته است، اظهار داشت: به طور حتم بهبود وضعیت اقتصادی و بر طرف شدن سایر مشکلات اجتماعی، کاهش چشمگیر پرونده‌های ورودی را به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: برخی اوقات آمار‌های ارائه شده دادگستری با آمارهای سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی متفاوت است که این امر ناشی از "مشخص شدن نوع دقیق پرونده‌های حقوقی است.

انصاری با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، یکی از سیاست‌‌ها و دغدغه‌های دادگستری استان اصفهان، در سال گذشته بوده است، تصریح کرد: بر این اساس، "کارگروه حمایت از سرمایه‌گذاری"، با ترکیبی از بخش دولتی و خصوصی و در اتاق بازرگانی اصفهان شکل گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی "شبکه خدمات الکترونیکی قضایی سها "، افزود: این شبکه به صورت آزمایشی در تهران به بهره‌برداری رسیده است و در این شبکه، مردم دادخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند و پس از دریافت کد رهگیری، منتظر مراجعات بعدی خواهند بود./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.