سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

راه اندازي فاز دوم سامانه اطلاعات صنايع استان فارس

فاز دوم سامانه اطلاعات صنايع استان فارس امسال راه اندازي می شود .

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رييس سازمان جهادكشاورزي فارس گفت: در اقتصاد كشاورزي معاصر، صنايع تبديلي عامل مهمي در فرآوري محصولات كشاورزي است كه از يك سو، ارزش افزوده محصولات اوليه بخش را ارتقا مي دهد و از سوي ديگر محصولاتي به بازار ارائه مي كند كه با استفاده از تكنولوژي مدرن به دست آمده اند.

مهرزاد خرد بيان کرد: صنايع تبديلي با كاهش ميزان بيكاري هاي دايمي و فصلي در مناطق روستايي، زمينه مناسب جهت توسعه بخش كشاورزي را فراهم آورده و با توجه به آثار مستقيم و غيرمستقيمي كه اين گونه صنايع از نظر توليد و اشتغال در بخش كشاورزي بر جاي مي گذارند، موجب رشد و شكوفايي، در سطح كلان اقتصاد نيز مي شوند.

خرد در ادامه سخنان خود از تدوين استراتژي توسعه صنايع تبديلي استان خبر داد و بيان کرد: با توجه به اهميت برنامه ريزي به منظور توسعه صنايع تبديلي استان، سازمان جهادكشاورزي فارساقدام به تدوين استراتژي توسعه صنايع تبديلي استان کرده است.

رييس سازمان جهادكشاورزي فارس افزود: در تدوين اين استراتژي با مدنظر قراردادن محصولات كشاورزي و مزيت هاي هر شهرستان، طرح هاي اولويت دار با تعيين ظرفيت و ميزان سرمايه گذاري به صورت كتاب تدوين و در اختيار متقاضيان سرمايه گذاري قرار گرفته است.

خرد ادامه داد: با توجه به لزوم وجود يك بانك اطلاعاتي جامع در بخش صنايع استان سازمان جهاد كشاورزي فارس با همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نسبت به اجراي طرح كدينگ صنايع اقدام کرد كهاين طرح در 3 فاز اجرايي برنامه ريزي شد..

اين مقام مسئول در تشريح طرح كدينگ صنايعگفت: در فاز اول پرسشنامه اي براي جمع آوري اطلاعات طراحي شد كه در حال حاضر اطلاعات كليه واحدهاي به توليد رسيده صنايع كشاورزي تحت پوشش سازمان جهادكشاورزي فارس جمع آوري و تكميل شده اند./ع

 

برچسب ها: فاز ، دوم ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.