سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش تروريست‌هاي سوري توسط سيا

مأموران «سیا» از اواخر سال گذشته میلادی به صورت محرمانه در پایگاه‌های خود در اردن و ترکیه به تروریست‌های سوری آموزش نظامی می‌دهند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اوباما در اظهار نظرهاي مختلف خود بارها مدعي شده بود که با تروريست‌هاي سوري ارتباطي ندارد اما شواهد و مستندات موجود به خوبي نشان مي دهد که ارتباطات ميان گروههاي تروريستي مستقر در سوريه و سازمان سيا تداوم داشته است. اين ارتباطات هنوز هم ادامه دارد.

مقامات آمريکايي و فرماندهان شورشيان سوريه اعلام کردند که مأموران سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا موسوم به «سيا» و همچنين نظاميان عمليات ويژه آمريکا به صورت محرمانه از اواخر سال گذشته ميلادي، به شورشيان سوريه آموزش کار با سلاح‌هاي ضدتانک و ضدهواپيما مي‌دادند.

يکي از فرماندهان شورشي در استان «دره» سوريه که خواست نامش فاش نشود، گفت که اين آموزش‌هاي دو هفته‌اي شامل آموزش کار با سلاح‌هاي ضدتانک 14/5 ميلي‌متري که روسيه طراحي کرده است و همچنين سلاح‌هاي ضدهواپيما 23 ميلي متري و موشک‌هاي ضدتانک مي‌شد.

بر اساس اين گزارش، اين آموزش‌هاي محرمانه در ماه نوامبر سال گذشته ميلادي در پايگاه جديد آمريکا در يک بيابان در جنوب غربي اردن بود و تا بحال حدود يکصد شورشي از دره در 4 دوره آموزشي شرکت کردند و تروريست‌هاي دمشق نيز در سه دوره شرکت کردند.

اين آموزش‌هاي محرمانه نظامي درست چندماه قبل از آن صورت گرفته است که «باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا طرح‌هاي آغاز مسلح کردن مستقيم تروريست‌هاي سوريه را تأييد کرده است.

اين آموزش‌هاي محرمانه در پايگاه‌هاي اردن و ترکيه اين اميد را در ميان مخالفان سوريه به وجود آورده است که واشنگتن در نهايت تسليحات سنگين براي مخالفان سوري فراهم مي‌کند.

يکي از فرماندهان تروريست‌هاي سوريه اعلام کرد که شمار شورشيان سوري که تحت آموزش‌هاي نظامي سيا در اردن و ترکيه قرار گرفتند، قابل تعيين نيست اما در اردن، در يکي از برنامه‌هاي آموزشي حدود 20 تا 40 مخالف سوري حضور داشتند.

تيم‌هاي عمليات ويژه آمريکا، کارآموزان را زماني انتخاب کردند که ارتش آمريکا در سال گذشته ميلادي، خطوط عرضه منطقه‌اي تعيين کرده بود تا براي مخالفان سوري کمک‌هاي غيرکشنده، از جمله يونيفورم، بي‌سيم و کمک‌هاي پزشکي تأمين کنند.يا اعلام کرده که اين آمار را بر اساس گزارش‌هايي از داخل سوريه و نظر سنجي‌ها به دست آمده است.

سازمان جاسوسي آمريکا تأکيد کرده که روند درگيري‌ها در سوريه ميان ارتش سوريه و گروه‌هاي معارض مسلح نشان مي‌دهد که ارتش سوريه پيروز ميدان نظامي بوده است و به نظر مي رسد اين روند تا انتخابات رياست جمهوري سوريه در سال 2014 ادامه پيدا کند.پيشتر معارضان حکومت سوريه پيش شرط خود براي گفتگو درباره راهکار سياسي را کناره گيري اسد از قدرت اعلام کرده بودند.

هم اکنون جامعه جهاني به شدت از اقدامات وحشيانه و غير انساني تروريستها منزجر شده است.انتشار فيلم قلب و جگر خواري يکي از سرکرده‌هاي تروريست‌هايي که در سوريه حضور دارند خشم جهاني را بر انگيخت در اين فيلم يک تروريست قلب سرباز ارتش سوريه را به دندان کشيده است.

حمايتهاي غرب و مخصوصا سازمان سيا از تروريستهاي آدمخوار در حالي ادامه دارد که در چنين شرايطي شهروندان سوري خواستار پاکسازي کشورشان از تروريستهاي مورد حمايت غرب و ارتجاع عرب هستند.

اهالي شهر «رقه» در شمال سوريه با برپايي تظاهراتي در حمايت ارتش سوريه شعار دادند، اين درحالي است که افراد مسلح دايره آموزش اين شهر را مورد دستبرد قرار داده و آن را غارت کردند.همچنين تظاهرات‌ کنندگان با سر دادن شعارهايي خواستار خروج افراد مسلح و عناصر جهادي تکفيري جبهه النصره از شهر خود شدند.همچنين درگيري مسلحانه دو گروه تروريستي در شرق و مرکز شهر رقه کشته شدن بيش از 8 نفر از آنها را به دنبال داشت.

اين درحالي است که افراد مسلح اقدام به حمله به دايره آموزش اين شهر کرده و اين مرکز را مورد دستبرد قرار داده و غارت کردند.اهالي شهر رقه روزانه با ورود عناصر گروه‌هاي تروريستي وابسته به «ارتش آزاد سوريه» و «جبهه النصره» مقابله مي‌کنند که تلاش دارند، اموال و املاک عمومي و خصوصي و بويژه دواير حکومتي و رسمي اين استان را مورد دستبرد قرار دهند و غارت کنند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.