سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدها شاکي در پرونده کلاهبرداري بزرگ

در حالي که هر روز بر تعداد شاکيان افزوده مي شد رسيدگي به پرونده کلاهبرداري بزرگ به قاضي سيدمحمد رضوي سپرده شد که در اين حال ۹ تن از شاکيان ديگر مدعي شدند متهم پرونده حدود ۵۰۰ ميليون تومان از آنان کلاهبرداري کرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تعداد شاکيان متهم به کلاهبرداري هاي ميلياردي از صدها نفر فراتر رفت و هر روز بر تعداد آن ها افزوده مي شود.

ماجراي پرونده بزرگ کلاهبرداري از ماه ها قبل هنگامي در دستور کار دستگاه قضايي مشهد قرار گرفت که فردي با تسليم شکوائيه اي به مجتمع قضايي شهيد قدوسي، مدعي شد فرد سرشناسي که در يکي از رشته هاي ورزشي نيز فعاليت مي کند خود را به عنوان مامور خريد کميته امداد امام خميني(ره) معرفي کرد و از من خواست تا با مشارکت در کارهاي اقتصادي مانند واردکردن برنج سهيم شوم و سود قابل توجهي نيز دريافت کنم .

اما پس از گذشت چند ماه او متواري شده است و پولي نيز پرداخت نمي کند. به دنبال اعلام اين شکايت و با توجه به اهميت موضوع اين پرونده در شعبه ۸۰۷ مجتمع قضايي شهيد قدوسي رسيدگي شد.

متهم اين پرونده سپس با دستورات قضايي دستگير شد اما پس از بازجويي هاي مقدماتي و با سپردن وثيقه تا رسيدگي دقيق تر به اتهام مذکور، آزاد شد. اين در حالي بود که نماينده حقوقي کميته امداد امام خميني(ره) نيز به اتهام جعل اسناد کميته امداد از اين فرد اعلام شکايت کرد و بدين ترتيب اين پرونده وارد مرحله جديدي شد.

در حالي که هر روز بر تعداد شاکيان افزوده مي شد رسيدگي به پرونده کلاهبرداري بزرگ به قاضي سيدمحمد رضوي سپرده شد که در اين حال ۹ تن از شاکيان ديگر مدعي شدند متهم پرونده حدود ۵۰۰ ميليون تومان از آنان کلاهبرداري کرده است.

شاکيان ادعا کردند متهم با نشان دادن حکم مامور خريد کميته امداد و با توجه به سمت در رشته ورزشي مورد اعتماد ما قرار گرفت و با نوشتن قراردادي که کپي حکم ماموريت خريد کميته امداد نيز ضميمه آن بود مبالغ ميليوني به وي پرداخت کرديم.

يکي از شاکيان اين پرونده در اين باره به خراسان گفت: براي گرفتن وام ده ها ميليوني از بانک سند خانه ام را در رهن بانک گذاشتم که هم اکنون با مشکلات خاصي مواجه شده‌ام .

قاضي رضوي پس از مطالعه دقيق اين پرونده متهم مذکور را به دادسرا احضار کرد و با توجه به مدارک و مستندات جديد او را با صدور قرار قانوني اواخر سال گذشته روانه زندان کرد و بدين ترتيب تحقيقات گسترده درباره اين پرونده ادامه يافت.متهم که حدود ۴۰ سال دارد هم اکنون با اتهاماتي از قبيل کلاهبرداري، جعل و تحصيل مال نامشروع در زندان به سر مي برد.

 اين در حالي است که وي تاکنون به گرفتن ۱۰ ميليارد تومان پول از برخي شاکيان خود اعتراف کرده است و کارشناسان رسمي نيز جعلي بودن حکم ماموريت کميته امداد از سوي اين فرد را تاييد کرده اند و کميته امداد نيز مدعي است که متهم هيچ گونه ارتباطي با کميته امداد نداشته است. بررسي هاي بيشتر همچنين مشخص کرد تعدادي از نزديکان متهم نيز طعمه وي شده اند و مبالغي را از دست داده اند./ خراسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.