سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي غفاري:

نابودي فيلم‌هاي دولتي ژانر كودك در مرحله اكران

بسياري از فيلم‌هاي دولتي ژانر كودك در مرحله اكران نابود مي‌شود.

"علي غفاري" كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: به نظر من برگزاري جشنواره كودك در شهر اصفهان به نفع و صلاح سينماي كشور است و جابه‌جايي آن به مكان ديگر لطمه‌ي جدي به خصوص در عرصه‌ي بين المللي به آن وارد مي‌آورد.
وي افزود: بسياري از جشنواره‌هاي معروف دنيا همانند جشنواره كن، برلين و ونيز شهرهاي برگزاري آن‌ها شهرت دارند اما با اين روند جشنواره كودك ما دچار بلاتكليفي خواهد شد.
"غفاري" عنوان كرد: سينماي كودك در مرحله اكران عرضه و نمايش دچار مشكلات جدي است بسياري از فيلم‌هاي دولتي ژانر كودك ضمن نابودي در مرحله اكران به تماشاگر عرضه نمي شود.
اين كارگردان ادامه داد: هر كارگرداني علاقه‌مند ديده شدن و نمايش فيلم خود است اما در اين صورت انگيزه‌ي او براي ساخت فيلم كودك از بين مي رود.
"غفاري" عنوان كرد: با توجه به تاثير فيلم كودك در پيشرفت سينما همه جاي دينا ژانر كودك اساس كار است اما در ايران در كشاكش مشكلات توليد سينماي كودك مهجور مانده و به عبارتي سالن‌هاي سينمايي كودك از بين رفته است.
وي تصريح كرد: به عنوان مثال سينما سعدي در حوالي جمهوري به عنوان سينماي پويا در سال‌هاي گذشته هم‌اكنون تعطيل شده و بسياري از بانيان سينماي كودك مثل كانون پرورش فكري كودك و نوجوان به دليل مشكلات موجود در استوديوهاي صداي آن و لابراتورهاي آن كم‌كار شده و از بين رفته‌اند.
وي ادامه داد: با توجه به موفقيت‌ فيلم هاي ژانر كودك هم‌چون "كلاه قرمزي" اين آثار در صورت حمايت‌شدن به پيشرفت‌ سينماي ما كمك مي‌كنند.
وي خاطر نشان كرد: طرح زنگ سينما در صورت حمايت شدن و به مرحله اجرا رسيدن مي‌توانست كمك شايان توجهي به اين سينما كند اما اين اتفاق نيفتاد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.