سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأثیر عدم وجود دندان های طبیعی بر کاهش حافظه

دانشمندان به تازگی پی برده اند که از دست دادن دندان های طبیعی می تواند بر ضعف حافظه تأثیر بگذارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات پی برده اند که ارتباط مستقیمی بین سلامت دهان و دندان و حافظه در دوران سالمندی وجود دارد.

گفتنی است: در این مطالعه پزشکان دریافته اند که تعداد دندان های طبیعی در افراد مسن رابطه ی معناداری با عملکردهای شناختی مغز دارد این نتایج با استفاده از تست های مختلف مغزی صورت گرفته است.


بررسی ها نشان می دهند پزشکان با مطالعه به صورت تصادفی بر روی 273 نفر در بازه ی سنی 55 تا 80 سال دریافتند که افرادی که بیشتر دچار بیماری زوال مغز شده اند، افرادی هستند که تعداد بیشتری از دندان های خود را از دست داده اند.

پزشکان انواع حالت های مرتبط با دندان را در شرکت کنندگان مانند تعداد دندان ها، طریقه ی چفت شدن فک بالا و پایین بر روی هم و بسته شدن دندان ها، پوسیدگی دندان، پر کردن دندان، پر کردن ریشه ی دندان، پروتز دندان و التهابات لثه ها را برای حصول بهترین نتیجه برای تحقیق بررسی کردند.

پزشکان دریافتند که مشکلات شناختی حافظه شامل به یاد آوردن افراد، چهره ها و کلمات و جملات و نیز سرعت پردازش مغز می تواند در اثر عدم وجود دندان های طبیعی به دلایل مختلف در سالمندان دچار مشکل گردد.

پزشکان به افراد توصیه می کنند تا از جوانی توجه ویژه ای برای محافظت و مراقبت از دندان های خود داشته باشد و معاینه ی دوره ای دندان پزشکی را به تعویق نیندازند./ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.