سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزشي بودن بيمارستان ها يك فرصت يا تهديد؟

دكتر نوربخش آموزشي بودن بيمارستان ها را يك فرصت و يك تهديد برشمرد كه مي تواند تاثير به سزايي در ارائه خدمات داشته باشد.

دكتر نور بخش رئيس مركز آموزش درماني استان اراك در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران در رابطه با اجراي نظام اعتبار بخشي علمي گفت: نظام اعتبار بخشي از ابتداي سال 91 با توجه به ارزشيابي بيمارستان ها كه از طرف وزارت بهداشت ابلاغ شده است در حال اجراست.

وي در ادامه با اشاره به اين كه 50 درصد بيمارستان هاي دولتي، آموزشي هستند گفت: از اين جهت مي توان آموزشي بودن بيمارستان ها را هم به عنوان يك فرصت و هم به عنوان يك تهديد محسوب كرد.

وي در ادامه افزود: آموزشي بودن يك بيمارستان مي تواند يك فرصت باشد چرا كه مي توان جديد ترين متدهاي علمي را در بيمارستان هاي علمي ارائه كرد.

وي در ادامه يكي از مشكلات بيمارستان هاي آموزشي را وجود دانشجويان در دوره هاي مختلف عنوان كرد و گفت: اين موضوع باعث نارضايتي بيماران مي شود بعضي از آن ها بيمارستان هاي آموزشي را براي درمان و دريافت خدمات انتصاب نمي كنند.

نوربخش در ادامه به موفقيت هاي كسب شده در اين زمينه اشاره كرد و گفت: اين مركز آموزشي در سال پنجم و در بحث بيمارستان هاي برتر در جشنواره حاكميت باليني به عنوان بيمارستان پاك معرفي شده است و همچنين به دليل مديريت پسماندهاي عفوني توانست لوح بيمارستان پاك و گواهي ISO را از طرف سازمان محيط زيست استان مركزي دريافت كرده است و همچنين در بررسي سنجه هاي مامايي جزء اولين بيمارستان هاي كشور محسوب مي شود.

دكتر نوربخش در پايان  با اشاره به اين كه مراكز آموزشي موظف به استقرار دفاتر توسعه ي آموزشي تحت نظر معاون آموزشي بيمارستان هستند گفت: مركز آموزش درماني اراك اين دفتر را در بيمارستان مستقر كرده است و در حال ارائه ي صنعت مي باشد./ع2
برچسب ها: بیمارستان ، آموزش ، پسماند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.