سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی افزایش نابرابری های اجتماعی؛

احتمال آغاز قیام ضدحکومتی مردم در شهرهای انگلیس

روزنامه "گاردين" در سرمقاله امروز خود با اذعان به رشد نابرابري هاي اجتماعي و طبقاتي در انگليش معترف است که اين موضوع مي تواند به ظهور قيام هاي مردمي تازه اي در آن کشور بيانجامد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين ؛ سرمقاله امروز روزنامه "گاردين" به رشد نابرابري هاي اجتماعي در کشور انگليس پرداخته و با اذعان به تبديل شدن اين موضوع به يک "بحران" مي افزايد "رشد نابرابري هاي اجتماعي از سوي احزاب اصلي انگليس انکار مي شود در حاليکه اين موضوع معضلي اساسي در انگلستان مي باشد.

" گاردين در ادامه با اذعان به وجود بحران شديد اجتماعي در انگليس مي نويسد "ما انگليسي ها پاي تلويزيون نشسته و تظاهرات در شهرهاي مختلف جهان از جمله در ميدان تقسيم استانبول، در پايتخت گرجستان ، در مصر و تونس را مشاهده مي کنيم و متکبرانه به آن مي نگريم و گمان مي کنيم که چنين اتفاقاتي در انگليس روي نخواهند داد. در حاليکه ما انگليسي ها نبايد فراموش کنيم که پنج سال در کشورمان شورش اجتماعي کم سابقه اي در خيابان هاي لندن، نيويورک و برلين و ساير کشورهاي غربي در واکنش به بحران مالي و اقتصادي جهاني بوقوع پيوست."
 
گاردين با اذعان به رشد روزافزودن "فساد" در ساختارهاي حکومتي انگليس مي افزايد "اين احساس در ميان مردم انگليس در حال رشد است که فساد گسترده و همه گيري در ميان زمامداران انگليسي در حال رشد است. رسوايي هاي مالي و اخلاقي سياستمداران انگليسي سبب شده اند تا ميزان پاسخگويي دولت آن کشور خدشه دار شود." 

گاردين با اذعان به افزايش شکاف طبقاتي و احتماعي در انگليس همراه با کاهش مشارکت مردمي در عرصه سياسي مي افزايد "اکنون با رشد نابرابري هاي اجتماعي در انگليس و کاهش ميزان مشارکت مردمي در انتخابات مواجه هستيم. اين موارد سبب ايجاد "بحران مشروعيت" در انگليس شده اند. در اين ميان شکاف ميان مردم و دولت در انگلستان به شدت رو به افزايش بوده است. شرکتهاي تجاري و مالي ميزان ماليات کمتري پرداخت کرده اند، بانکداران ميليون ها پوند پول به جيب زده اند. سياستمداران نيز با اقدامات نادرست خود باعث افزايش خشم عمومي از خودشان شده اند. آنان در سخنراني هاي خود نمي توانند مردم را قانع کنند. سياستمداران احزاب محافظه کار و کارگر انگليس هر دو به نخبگان تجاري و اقتصادي تعلق دارند." 

"گاردين" در ادامه با اذعان به رشد خشم و رنجش مردم انگليس از شرايط کنوني کشورشان مي افزايد "مردم انگليس شديدا از شرايط اجتماعي کنوني کشورشان رنجيده خاطر و خشمگين هستند. سياستمداران انگليسي بايد اين موضوع را درک کنند و اقدامی برای حل آن انجام دهند ." 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.