سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک متخصص پوست:

ایران، از جمله کانونهای مهم بیماری سالک

یک متخصص پوست گفت : كشورهاي گرمسيري مانند سوريه ، تركمنستان، عراق ميزبان بيماري سالك هستند كه ايران از جمله کانونهای مهم این بیماری محسوب می شود.

دكتر نيلفروش زاده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیماری سالک از طریق پشه خاکی به پستانداران منتقل می شود گفت : در این میان انسان میزبانی اتفاقی محسوب می شود .

وی با اشاره به اینکه سالك از جمله بيماريهايي است كه در بسياري از كشورهاي گرمسيري ديده مي شود . فلسطين ،عراق ، اردن ، سوريه ، تركمنستان  فيليپين از جمله کشورهای گرمسیری هستند که این بیماری در آنها دیده می شود ولی به طور کلی عربستان و ایران بیشترین میزان درگیری با این بیماری را دارند .

این متخصص پوست با تاکید به اینکه ایران از جمله کانون های مهم این بیماری است تصریح کرد: اصفهان ، كرمان ، خراسان ، فارس ، خوزستان ، يزد ، ايلام ، كرمانشاه ، بلوچستان ، و تهران مناطق آلوده ايران براي بيماري سالك هستند .

دکتر نيلفروش زاده اظهار کرد : تشخيص اين بيماري با گرفتن نمونه از مواد موجود در زخم سالك انجام می شود که در این راستا لازم است درصورت مشاهده هرنوع زخمي كه بيشتراز يك هفته طول بكشد به پزشک مراجعه شود.

جمع اوری مستمر زباله ها ، جلوگیری از سالک را در پی دارد

وي با مختلف خواندن درمانهاي بيماري سالك اظهار داشت : روشهاي معمول در درمان سالك درمانهاي موضعي ، درمانها فيزيك و سيستميك هستند كه برحسب نوع ضايعه ، محل درگيري ، عوارض بيماري و ... براي بيمار انتخاب مي شود .

نيلفروش زاده ادامه داد : با توجه به اينكه ناقل اين بيماري پشه خاكي است جمع آوري مستمر و بهداشتي زباله و فضولات حيواني و جلوگيري از انباشته شدن آنها ، محافظت بدن از پشه خاكي بعد از غروب آفتاب از طريق نصب توري فلزي جهت درب و پنجره ها و استفاده از پشه بندهاي معمولي و پشه بندهاي آغشته به سم ، اجتناب از رفتن به مناطق آلوده به پشه خاكي يا جنگل هاي انبوه و بهسازي و ترميم شكافها و حفره هاي موجود در ديوارها و مناطق مسكوني انسان و دام مي تواند در جلوگيري از ابتلا به بيماري سالك موثر باشد./س

 
برچسب ها: سالک ، بیماری ، گرمسیر ، پوست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.