سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

دو هزارو200 هکتار از اراضی شهرستان آذرشهرتحت تاثیر پسروی آب دریاچه ارومیه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: دو هزار و 200 هکتار از زمین های زراعی و باغی این شهرستان تحت تاثیر شدید پسروی آب دریاچه ارومیه قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: این اراضی در حاشیه دریاچه ارومیه واقع شده وکمبود آب کشاورزی و شوری بیش از حد آب چاه های کشاورزی موجب تخریب خاک حاصل خیز و خشک شدن باغات شده است.

وی گفت: اقدامات مختلفی برای جایگزین کردن محصولات زراعی و باغی مناسب و سازگار با وضعیت آب و هوایی محیط و شوری زمین ها انجام شده و کشت درختان پسته در این مناطق نتیجه خوبی داده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر افزود: تاکنون در 80 هکتار از اراضی بخش گوگان در حاشیه دریاچه ارومیه درختان پسته کشت شده و این کار به جهت سازگاری و علاقمندی باغداران و زارعان در حال توسعه است.

طلوع حیات خاطرنشان کرد: برای آشنایی بیشتر کشاورزان با نحوه کاشت و نگهداری درختان پسته در مناطق زراعی شوره زار از طرف جهادکشاورزی یک دوره آموزشی برای باغداران و صاحبان مزارع زراعی حاشیه دریاچه ارومیه برگزار شده است.

وی با اشاره به کمبود آب کشاورزی در بخش گوگان و دهستان شیرامین بر جایگزین کردن محصولات کم آبی و استفاده از شیوه جدید آبیاری تاکید کرد.

طلوع حیات همچنین از انتخاب روستای قشلاق بخش گوگان به عنوان پایلوت حفظ وضعیت موجود کشاورزی با استفاده از راه کارهای جدید علمی در حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد. گفتنی است :در شهرستان آذرشهر 27 هزار هکتار اراضی زراعی و باغات دیم و آبی وجود دارد که سالانه حدود 130 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از جمله 90 درصد سیر استان در این منطقه تولید می شود./س

 

برچسب ها: اراضی ، پسروی ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.