سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش برتر اصناف در "تنظيم بازار"

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بيان اينکه نقش اصناف در تنظيم بازار جايگاه برتري دارد، گفت: اين حوزه در تقويت توليد و همچنين توزيع کالاها و خدمات سهم زيادي دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، يداله صادقي گفت: سهم اصناف در توليد ناخالص ملي به 17.5 درصد مي رسد و در توليد بقيه محصولات هم نقش پشتيباني دارد.

وي افزود: بخشي از اصناف شامل صنف هاي توليدي و خدماتي است که کالاها و خدمات مورد نياز شهروندان را تأمين مي کند و بخشي هم اصناف توزيعي است که بستر توسعه توليد و اتصال توليد و مصرف را فراهم مي کند و به گردش آسان اقتصادي کشور منجر مي شود.

صادقي گفت: اصناف همچنين با توجه به جمعيت فعال در اين حوزه و وجود حدود سه ميليون واحد صنفي، جزو بخش هايي است که بيشترين نقش اجتماعي را هم دارد و در دوران شکل گيري انقلاب اسلامي ايران و پيروزي آن از بزرگترين سرمايه هاي اجتماعي محسوب مي شد و امروز هم اين کارکرد را ادامه مي دهد.

وي افزود: همکاري اصناف در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بسيار مؤثر بوده است و هر طرح گسترده اقتصادي که قرار باشد در ايران اجرا شود بايد با همگرايي و همکاري اصناف سامان دهي و برنامه ريزي شود.

صادقي گفت: همکاري اصناف باعث شد قيمت ها و نرخ تورم در دوره اجراي قانون هدفمندي يارانه ها کنترل شود و از 10 درصد فراتر نرود و با کمک به تنظيم بازار هم تلاش کرد تحريم هاي دشمنان کمترين آثار را بر جاي بگذارد و اصناف با حداقل سود و حداکثر تلاش نشان داد که يکي از تکيه گاه هاي اصلي نظام اقتصادي محسوب مي شوند.

رئيس سازمان صنعت استان تهران افزود: البته حمايت هاي دولتي از اين بخش متناسب با نياز اين حوزه نبوده است و اصناف يکي از بخش هاي کم توقع محسوب مي شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اصناف ، تنظیم ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.