سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

کشت برنج در 16 هزار هکتار از اراضی شوشتر

رئیس نظام صنفی کشاورزان شوشتر از آغاز کشت 16هزار هکتار اراضی مستعد کشت برنج این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،علی اسدی اظهار کرد: کشت برنج معمولا در خوزستان از نیمه دوم خرداد ماه در سراسر خوزستان آغاز می‌شود و تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه کشت برنج در مزارع شالی شوشتر آغاز شده است، گفت: تاکنون 6 هزار هکتار اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت شالی رفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت برنج زحمات زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: کشت برنج به دلیل زحمات زیاد، زمان زیادی را نیز به خود اختصاص می‌دهد و به این دلیل از هفته‌ها قبل برای آماده‌سازی اراضی کشاورزی شهرستان اقدام شده است.

وی با اشاره به اراضی در نظر گرفته شده برای این کشت افزود: در حال حاضر بیش از 16 هزار و 240 هکتار از اراضی مستعد به کشت این محصول در نظر گرفته شده است.

اسدی با اشاره به میزان برداشت از هر هکتار شالیکار در شهرستان شوشتر گفت: در سطح شهرستان شوشتر از هر هکتار شالیزار بیش از 5 تن شلتوک برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع موانع موجود بر سر راه کشت اراضی در نظر گرفته شده یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که باید در روزهای آینده پیگیری شود و تامین آب مورد نیاز برای این اراضی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد./س
برچسب ها: کشت ، برنج ، شوشتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.