سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جستجوی نتیجه بخش در ویندوز 8

براي تسريع در روال جست وجو در ميان فايل ها، تنظيمات جست وجو را اختصاصي کنيد.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران به نقل از بایت، جستجو در میان فایل های موجود در رایانه یکی از نیازهای مهم کاربران می باشد. در ويندوز 8 براي جست وجو در هر يک از اين بخش ها، مکانيزم متفاوتي ايجاد شده است.

ساده‌ترين راه براي جست‌وجو در ميان فايل‌ها، استفاده از Explorer.exe است. براي اين کار Computer را باز کرده و در نوار جست‌وجو، عبارت مورد نظر خود را جست‌وجو کنيد. در صورتي که محدوده فايل مورد نظر خود را مي‌دانيد، با مراجعه به درايو يا پوشه قرارگيري فايل، جست‌وجو را تسهيل کنيد. چرا که جست‌وجو در خود Computer نتايجي پرتعداد و از همه رايانه باز خواهد گرداند.

براي تسريع در روال جست‌وجو در ميان فايل‌ها، تنظيمات جست‌وجو را اختصاصي کنيد. براي اين کار عبارت Change how to Windows Search را در منوي ) Start بخش Settings ) وارد کنيد. اين برنامه به شما امکان مي‌دهد محل جست‌وجوي فايل‌ها را از قبل تعيين و پيمايش کنيد تا در هنگام نياز، نتايج را سريع‌تر و دقيق‌تر بازگرداند.

نتايج جست‌وجوي فايل در واسط جديد ويندوز 8 با نتايج جست‌وجو در برنامـه Explorer.exe يکسان است و صرفا ظاهر متفاوتي دارد.

در صورتي که به دنبال يک برنامه در ميان برنامه‌هاي خود مي‌گرديد، وارد منوي Start شده و شروع به تايپ کنيد. در اين حالت، صفحه Start به صورت خودکار به صفحه جست‌وجو تغيير وضعيت داده و به طور پيش‌فرض، نتايج يافت شده در ميان برنامه‌هاي نصب شده را باز مي‌گرداند.در هنگام جست‌وجو در واسط ويندوز 8 به ستون سمت راست نگاه کنيد. اين ستون نشان مي‌دهد که شما در حال جست‌وجو در کدام بخش هستيد. سه گزينه بالايي شامل Apps ،Settings و Files است.

در زير اين سه گزينه، انتخاب‌هاي بيشتري خواهيد داشت. به عنوان مثال اگر به دنبال برنامه خاصي در Store مي‌گرديد، پس از وارد کردن عبارت مورد نظر روي آيکن Store در اين بخش کليک کنيد. در اين حالت برنامه‌هاي متناسب با عبارت مورد جست‌وجو در Store نمايش داده مي‌شود و اين بهترين راه براي يافتن برنامه‌ها در Store است.

به همين ترتيب مي‌توانيد افراد را از People، اخبار را از News، آب و هواي شهرها را از Weather و ايميل‌هايتان را از Mail پيدا کنيد.

برچسب ها: جستجو ، ویندوز ، هشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.