سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

70 درصد مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی محقق شد

مدیرکل انجمن‌ها و امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سال گذشته 23 هزار مصوبه توسط انجمن کتابخانه‌های کشور مصوب شد، که 70 درصد محقق شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های نکا افزود: جلب مشارکت‌های خیران و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها، محیط ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها برای افزایش گرایش افراد جامعه به ویژه جوانان به کتابخوانی ضروری است.

وی با بیان اینکه در کشورهای جهان سوم مانند ایران هنگامی که فضای مجازی و اینترنت توسعه می‌یابد در ابتدا موجب می‌شود تا حدی آمار مطالعه کتاب کاهش یابد که این موضوع مقطعی است.

حسینی با بیان اینکه آمار مطالعه و استفاده از کتاب و کتابخانه در کشور ما در حال رشد است، ادامه داد: با وجود توسعه فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی جایگاه خود را از دست نداده است و در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به آمار انجمن‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی سطح کشور خاطر نشان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 104 انجمن کتابخانه‌های عمومی در کشور تشکیل شده که این تعداد در مازندران 57 انجمن و در شهرستان نکا یک انجمن بوده است.

حسینی همچنین در رابطه با مصوبات ارائه شده در این انجمن‌ها گفت: در سال گذشته 23 هزار مصوبه توسط انجمن کتابخانه‌های کشور مصوب شد که 70 درصد محقق شد.

وی ادامه داد: در مازندران یک هزار و 917 مصوبه در انجمن کتابخانه ها داشتیم که 94 درصد محقق شد و در نکا 39 مصوبه  بوده است که 96 درصد مصوبات محقق شده است.

حسینی طرح کتاب من، را یکی از طرح‌های فرهنگی خوب عنوان کرد و یادآور شد: این طرح در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال اجرا است و با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود که به تغذیه مخازن کتابخانه‌ها کمک می‌شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.